بهره مندی ۸۰نفر از مددجویان خدابنده از تسهیلات مشاغل خانگی و خود اشتغالی/دستاوردهای معلولین،فریاد توانایی آنهاست

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت :در هشت ماهه نخست سال تعداد ۸۰ نفر از معلولین و مددجویان این شهرستان از تسهیلات قرض الحسنه در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بهره مند شدند. به گزارش اشراق۲۴،عصمت نصیری قیداری رئیس بهزیستی خدابنده در آیین افتتاح […]

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت :در هشت ماهه نخست سال تعداد ۸۰ نفر از معلولین و مددجویان این شهرستان از تسهیلات قرض الحسنه در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بهره مند شدند.

به گزارش اشراق۲۴،عصمت نصیری قیداری رئیس بهزیستی خدابنده در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای معلولین خدابنده با بیان اینکه معرفی و نمایش محصولات تولیدی توسط معلولین فرصتی برای تغییر نگرش جامعه نسبت به آنهاست گفت: افراد دارای معلولیت با توانمندی های منحصر به فرد خود مرزهای محدودیت را شکسته و الگویی برای افراد عادی جامعه شده اند.
وی افزود : بهزیستی بعنوان تنها متولی معلولین با ارائه خدمات تخصصی و تسهیلات اشتغال زایی سهم بسزایی در خودکفایی و اشتغال پایدار این قشر از جامعه را دارد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در هشت ماهه نخست سال تعداد ۸۰ نفر از معلولین و مددجویان این شهرستان از تسهیلات قرض الحسنه در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بهره مند شدند.
نصیری افزود: مناسب سازی مبلمان شهری و تسهیل دسترسی به منابع و امکانات جامعه در افزایش بهره وری و تولید محصولات با کیفیت و قابل عرضه بسیار موثر است.
وی گفت : این نمایشگاه در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از فعالیت های بهزیستی دایر شده است.

امروز همچنین احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس بهزیستی خدابنده ازمرکز نگهداری دختران و پسران زیر ۱۴ سال کم توان ذهنی نسیم خدابنده بازدید کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: تامین رفاه و اشتغال معلولین با مشارکت و کمک خیرین راه گشای توانمند سازی معلولین خواهد بود .
نماینده مردم خدابنده با بیان اینکه حق زندگی در رفاه و آسایش معلولین مهم و ضروری است افزود : برای زدودن رفع مشکلات این مهم همکاری مردم و مشارکت خیرین را می طلبد.
وی با اشاره به تلاش مجلس در تصویب لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولین گفت : تصویب این قانون می توانند چتر حمایتی معلولین را گسترش دهد .
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در ادامه از ۳۵کودک مرکز نگهداری کودکان کم توان ذهنی نسیم دیدار و برای رفع مشکلات مددجویان بهزیستی از خیرین خواست کمک های خود را به سمت بهزیستی سوق دهند و به یاری معلولین و جامعه هدف بهزیستی بشتابند.

نماینده مردم خدابنده از ساختمان جدید در حال ساخت مرکز نگهداری معلولین نیز بازدید کرد و این ساختمان به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در ۳ طبقه ساخته می شود که کلیه هزینه های ساخت آن از طریق مشارکت مردم و خیرین تامین شده است.