بشریّت در سطح جهان از نبود اخلاق رنج می برد/خیانت و دروغگوئی حاصل فاصله گرفتن از اخلاق پیامبر

امام جمعه قیدار گفت:بشریّت در سطح جهان از نبود اخلاق رنج می برد اگر امروز متاسفانه می بینیم جامعه و خانواده ها از معضلات و آسیب های اجتماعی مثل فساد و طلاق و اعتیاد و … رنج می برد و عذاب می کشد اگر کم کاری خیانت و دروغگوئی در جامعه هست همه به علت […]

امام جمعه قیدار گفت:بشریّت در سطح جهان از نبود اخلاق رنج می برد اگر امروز متاسفانه می بینیم جامعه و خانواده ها از معضلات و آسیب های اجتماعی مثل فساد و طلاق و اعتیاد و … رنج می برد و عذاب می کشد اگر کم کاری خیانت و دروغگوئی در جامعه هست همه به علت فاصله گرفتن از اخلاق و سبک زندگی پیامبر و اهل بیت است.

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار گفت: مقام و منزلت معنوی پیامبر اسلام(ص) اقیانوس‏ بی‏کرانی است که رسیدن به عمق آن برای افراد عادی ممکن نیست به مقام آن بزرگوار جز خداوند و خود آن حضرت و امامان معصوم(ع) آگاه نیست.
وی افزود: شخصیتی که در میان تمام انسان‏ها ‏بی‏نظیر است امام علی(ع) در این‏باره می‏فرماید. «ما بَرَأ اللهُ نَسَمه خَیْراً مِنْ مُحَمدٍ(ص)»خداوند موجودی برتر از محمد(ص) نیافریده است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: اول مخلوق خداوند متعال «حقیقت محمدیه» است که گاهی از آن به تجلی اول یا رحمت واسعه هم تعبیر می‏ شود و ما امت چنین پیامبر رحمتی هستیم که فرمود انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق من مبعوث شدم به رسالت تا مکارم اخلاق را تمام کنم پس امتش باید امت با اخلاق در دنیا باشند و با اخلاق خود پیامبر و دینش را معرفی کنند.
وی افزود: بشریّت در سطح جهان از نبود اخلاق رنج می برد اگر امروز متاسفانه می بینیم جامعه و خانواده ها از معضلات و آسیب های اجتماعی مثل فساد و طلاق و اعتیاد و … رنج می برد و عذاب می کشد اگر کم کاری خیانت و دروغگوئی در جامعه هست همه به علت فاصله گرفتن از اخلاق و سبک زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: از ۱۲ ربیع تا ۱۷ ربیع به تدبیر معمار کبیر انقلاب حضرت امام راحل هفته وحدت نام گذاری شده است هیچ موضوعى در دنیا و جهان رسانه و تبلیغات و حتى سیاست و قدرت بیشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست.
وی افزود: هیچ مسئله ای امروز مهمتر از وحدت در جهان اسلام نیست وحدت ضرورت اول جهان اسلام است و یکی از مهم ترین و بنیادی ترین دستورات پیامبر اکرم صلی الله و آله و سلم و قرآن کریم وحدت و یک پارچگی امت و پرهیز از تفرقه می باشد وحدت ضامن عزت و قوت و شوکت مسلمین است و از هدر رفتن توان امت اسلامی و شکست آن جلو گیری می کند و زمینه ساز پیروزی مسلمین است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران با تاسی به سنت پیامبر اکرم و اهل بیت طاهرین آن حضرت منادی وحدت است و به فضل الهى تشکیل تمدن عظیم اسلامى علی‏رغم میل دشمنان کینه ‏ورز امت اسلام و ملت ایران، کلید خورده است.
وی افزود: جبهه کفر و عوامل استکبار در راس آنها آمریکا و صهیونیزم بین‏المللى، وحدت امت اسلامی را براى خود مزاحم مى‏ دانند لذا بیشترین وقت و سرمایه خود را صرف توطئه‏ ها و حیله‏ها برای شکستن وحدت امت اسلام اختصاص داده‏اند. هیچ موضوعى در دنیا و جهان رسانه و تبلیغات و حتى سیاست و قدرت، بیشتر از اتحاد و انسجام جهان اسلام مطرح و مورد تهاجم نبوده و نیست که یکی از آنها فتنه داعش بود پس از حدود ۶ سال فتنه‏گرى به فضل الهى با صلابت و استقامت جبهه مقاومت اسلامى و ایثارگرى مجاهدان مدافع حرم مثل سردار قاسم سلیمانی به‏طور کامل جمع شد.