برگزاری نمایشگاه کتاب در کانون پرورش فکری خدابنده

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خدابنده گفت: نمایشگاه کتاب در طول هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری شهرستان خدابنده برگزار می شود. به گزارش ثبیر،زهرا مصطفایی ضمن اشاره به هفته ملی کودک اشاره کرد و اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خدابنده به مناسبت هفته ملی کودک برنامه‌های […]

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خدابنده گفت: نمایشگاه کتاب در طول هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری شهرستان خدابنده برگزار می شود.1016893_PhotoA

به گزارش ثبیر،زهرا مصطفایی ضمن اشاره به هفته ملی کودک اشاره کرد و اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خدابنده به مناسبت هفته ملی کودک برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب و آثار نقاشی کودکان و نوجوانان در کانون در طول هفته کودک برگزار می‌شود، افزود: همچنین به مناسبت هفته ملی کودک ایستگاه سفالگری در کانون برگزار می‌شود.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خدابنده با بیان اینکه دوره تربیت کودکان و نوجوانان به همراه اولیای آنها در کانون برگزار می‌شود، افزود: همچنین برنامه پرواز بادبادک‌ها در کانون اجرا می‌شود.

این مسئول به اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک و کلاس‌های کانون اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها به شکوفایی خلاقیت کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

مصطفایی با اشاره به اینکه با نامگذاری هفته ملی کودک، کودکان و نوجوانان با حقوق خود آشنا می‌شوند، تصریح کرد: همچنین آنها با حضور در کانون با کلاس‌های هنری آشنا می‌شوند.

وی ایجاد شور و نشاط در کودکان و نوجوانان توسط برنامه‌های کانون را از مزایای کانون دانست و گفت: با قرار گرفتن کودکان و نوجوانان در این محیط آنها استقبال خوبی از برنامه‌های کانون می‌کنند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خدابنده ادامه داد: همچنین فیلم تولیدات کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول به فعالیت‌های مختلف کانون برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، دینی، علمی و ادبی در کانون برگزار می‌شود.

مصطفایی به فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری اشاره کرد و افزود: بحث کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، سرزمین، نشریه نگاری، معرفی وقایع و… جزو این برنامه‌ها است.

وی برگزاری کلاس‌های ادبی در کانون پرورش فکری را باعث آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب‌ها و نویسندگان آنها، سبک‌های مختلف داستان‌نویسی و قالب‌های شعری دانست و اضافه کرد: محوریت کلاس‌های ادبی پرورش خیال، افزایش دقت، توجه به محیط اطراف و از بین بردن ترس از نوشتن در کودکان و نوجوانان است.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خدابنده ادامه داد: همه برنامه‌های ادبی کانون سبب افزایش علاقه دانش‌آموزان به مطالعه و کتابخوانی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی و معرفی کتاب کودکان را با کتاب‌های مختلف آشنا می‌کند، متذکر شد: این کلاس‌ها تمایل آنها به مطالعه و یادگیری را افزایش می‌دهد.

مصطفایی مطالعه را یکی از بهترین راه‌های غنی‌سازی و بهره‌وری از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دانست و گفت: کانون پرورش فکری با داشتن کتابخانه اختصاصی برای کودکان و نوجوانان و انجام فعالیت‌هایی در ارتباط با کتابخوانی این راه را برای کودکان و نوجوانان هموار کرده است.

وی اذعان داشت: امید است با تلاش خانواده‌ها، مدارس و همکاران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان خدابنده هر روز علاقه دانش‌آموزان به شرکت در برنامه‌های مختلف کانون افزایش یابد.