برداشت 5800 تن لوبیا در شهرستان خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 5 هزار و 800 تن لوبیا طی سال جاری در شهرستان خدابنده تولید شود. علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 3 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خدابنده به کشت سیب‌زمینی اختصاص دارد. وی با اشاره به […]

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 5 هزار و 800 تن لوبیا طی سال جاری در شهرستان خدابنده تولید شود.13910727000284_PhotoA

علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 3 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خدابنده به کشت سیب‌زمینی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری 150 هزار تن سیب‌زمینی از اراضی شهرستان خدابنده برداشت شود، خاطر نشان کرد: بیشتر سیب‌زمینی تولید شده در شهرستان به خارج از استان زنجان منتقل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه قیمت سیب‌زمینی در سال جاری مناسب بوده و مورد رضایت کشاورزان شهرستان خدابنده است، تصریح کرد: بازار این محصولات نیز بسیار خوب ارزیابی شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت ذرت‌علوفه‌ای نیز در شهرستان خدابنده آغاز شده است، اضافه کرد: این محصول در سطح یک هزار هکتار کاشته شده است.

 

عیوضی با اشاره به اینکه تولید 46 تن ذرت علوفه‌ای در هر هکتار از اراضی شهرستان خدابنده پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری 50 هزار تن ذرت علوفه‌ای در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ذرت علوفه‌ای معمولا در داخل استان زنجان به مصرف می‌رسد، اذعان داشت: مازاد این محصول به شهرستان خرم‌دره منتقل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در زمینه برداشت محصول لوبیا در این شهرستان با تاکید بر اینکه برداشت این محصول توسط کشاورزان آغاز شده است، افزود: این محصول در 2 هزار و 350 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خدابنده کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین تولید محصول لوبیا در هر هکتار از اراضی زیر کشت 2.5 تن برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در مجموع پیش‌بینی می‌شود 5 هزار و 875 تن لوبیا طی سال جاری در سطح شهرستان خدابنده تولید و برداشت شود.