برجام به هدف اصلی خود دست نیافت

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: برجام به هدف اصلی خود دست نیافت. حجت الاسلام موسوی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: اولین جمعه مرداد ماه روز نماز جمعه است و این فریضه در اسلام از پایگاه و جایگاه ویژه ای برخوردار است به طوری که اولین اقدام پیامبر اکرم صلی […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: برجام به هدف اصلی خود دست نیافت.

حجت الاسلام موسوی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: اولین جمعه مرداد ماه روز نماز جمعه است و این فریضه در اسلام از پایگاه و جایگاه ویژه ای برخوردار است به طوری که اولین اقدام پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پس از هجرت به مدینه اقامه نماز جمه بود.

وی افزود: نماز جمعه پایگاه رو شنگرى و آگاهى ‏بخشى و یک رسانه‏اى فراگیر و کم‏ هزینه است و پایگاه تقویت مقاومت و مقابله با فتنه‏ ها و جایگاه موضعگیرى ‏هاى صریح؛ متین در حمایت از نظام و انقلاب و اصول مکتب امام راحل و آرمان های شهدا است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یاد و خاطره همه شهدای محراب و اسوه ائمه جمعه مرحوم آیت الله مشکینی آن عالم وارسته ربانی را که این ایام سالگرد ارتحال ایشان است را گرامی می داریم.

وی افزود:آیت الله مشکینی در ساده زیستی و بی اعتنایی به دنیا کم نظیر بودند،این مرد الهی هرگز اسیر دنیا و جاه و مقام نشد و در طول زندگی با برکت خویش حتی آن زمان که ریاست مجلس خبرگان رهبری را عهده دار بود هم چون طلبه ای ساده زیست.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: آیت الله مشکینی معلم اخلاق و استاد انقلابی مثال زدنی بود و ویژه گی بارز این معلم اخلاق ذوب در ولایت بودن بود.

وی به تحریم های جدید آمریکا و نقض آشکار برجام اشاره کرد و گفت: تحریم هاى اخیر آمریکا که به ‏لحاظ تنوع و گستردگى طبق اظهار نظر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یکى از گسترده ‏بسته‏ هاى تحریمى  و مادر تحریمها در طول تاریخ است و قطعاً آمریکا اهداف شومى را در این تحریمها دنبال می کند.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: هدف اصلى و انگیزه ایران از ورود به مذاکرات هسته ‏اى و پذیرش توافقى به نام برجام، صرفا لغو تحریم‏های ظالمانه بود که مشکلات اقتصادى را براى کشور ایجاد کرده بود و امروز و پس از گذشت دو سال پس از امضاى قرارداد برجام، این قرارداد به هدف اصلى خودش که لغو تحریم‏هاى هسته‏اى بوده، به ‏هیچ ‏وجه دست پیدا نکرده است‏.

وی افزود: انچه که باعث شده فشار علیه ایران بیشتر شود و تحریم ها افزایش یابد سیاست انفعالى «حفظ برجام به هر قیمت» در مقابل «نقض مکرر برجام» از سوى آمریکاست و وزارت امور خارجه مسؤولیت سنگینى در دفاع از حقوق ملت ایران بر عهده دارد، باید در مقابل گستاخى ها و عهدشکنى ‏هاى مکرر آمریکا تنها به پیام ایمیلى و  توئیترى و گلایه محترمانه و توجیه بسنده ‏نکند. امام جمعه قیدار ادامه داد: مردم مقتدر ایران بی صبرانه در انتظار موضع گیری مقتدرانه مسئولان سیاست خارجی کشور هستند.

وی افزود: برخى همچنان فکر می کنند بهترین راه متقاعد کردن آمریکا براى اجراى برجام ادامه وضعیت فعلى است، به نظر می رسد تجربه دو سال گذشته کافی است بر این که این وضعیت جوابگو نیست آن ‏ها حتى با گذشت دو سال از امضاى برجام، استراتژى تغییر و سرنگونى نظام جمهورى اسلامى ایران را ادامه می دهند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: برخی در داخل در توجیه تحریم های جدید گفتند تحریم های جدید نیست بلکه جمع‌بندى و تجمیع تحریم‌هاى قبلى غیرهسته‌اى است! این در حالی است که خود تحریم کنندگان می گویند تحریم های جدیدی است که یکی از محور های اساسی تحریم جدید، تحریم علیه سپاه به بهانه حمایت از تروریسم است که شامل بلوکه کردن دارائى‏ هاى سپاه، مقامات، عوامل، وابستگان و افراد و نهادهایى که هرگونه کمک، حمایت و خدمات فنى و مادى به سپاه ارائه مى ‏کنند یا به ‏نحوى با سپاه در ارتباط هستند.

وی افزود:فرمانده غیور سپاه قدرتمند ایران در پاسخ به تحریم های جدید علیه سپاه چه زیبا و قدرتمندانه پاسخ داد که اگر امریکا بخواهد موضوع تحریم دفاعی و تحریم سپاه را دنبال کند قبل از آن باید پایگاه های منطقه ای خود را تا عمق هزار کیلومتر در اطراف ایران جمع آوری کرده  و بداند اشتباه محاسباتی خود را با هزینه بالایی باید تصحیح کند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در عملیات شهادت‏طلبانه جوانان فلسطینى در صبح روز جمعه ۲۳ تیرماه هلاکت دو نظامى صهیونیست ها به هلاکت رسید پس از آن مقامات اسرائیل مسجدالاقصی را محاصره کردند و در‏هاى این مسجد را به روى نمازگزاران بستند این امر باعث خشم مسلمان شد و موجی از اعتراضات در سطح جهان به وجود آمد که نهایتا استراتژى مقاومت و خشم انقلابى پاسخ داد و نتانیاهو در برابر مسلمانان زانو زد.

وی افزود: مقاومت دلیرانه مردم فلسطین پس از ۱۲ روز نتیجه داد و رژیم صهیونیستى در پى ایستادگى فلسطینیان مجبور شد شبانه گیت‏هاى بازرسى را که در ورودى مسجدالاقصی نصب کرده بود، برچیند اما در این میان حکام مرتجع عرب منطقه سکوت مرگبار اختیار کردند و این سکوت حکام عرب در قبال «مسجد الأقصى» را نشانگر همراهى آن‏ها با صهیونیست‏ هاست.

امام جمعه قیدار به ۶مرداد روز کارآفرینی و آموزش‏های فنی و حرفه ‏ای‏ نیز اشاره کرد و گفت: آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می شود، پرداختن به مقوله کارآفرینی است،

زیرا کارآفرینی در چنین شرایطی منابع لازم برای ایجاد رشد و توسعه در زمینه های تولید و منابع انسانی را فراهم می کند و با ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید  بر توسعه محصولات و خدمات می افزایند.

وی افزود: علاج مشکلات کشور، پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است و شرایطی دارد، ارکانی دارد.

وی به شهادت آیت‏الله شهید شیخ فضل‏ الله نورى(ره)از رهبران مشروطه مشروعه(۱۲۸۸)نیز اشاره کرد و گفت: از بین شخصیت های دوران مشروطه یک شخصیت در سخنرانی های حضرت امام پررنگ دیده می شود و آن شیخ شهید فضل الله نوری است و آن به خاطر نظام سیاسی مطلوب در اندیشه شیخ فضل الله نوری است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بر طبق نظام سیاسی  شیخ شهید تنها فقیه است که می‌تواند در امور حکومتی، نیابت از امام معصوم(ع) داشته باشد و در حقیقت، وی باور به عدم مشروعیت استقلالی حکومت غیر فقیه در زمان غیبت امام معصوم دارد.

وی به ۲- ۱۴ مرداد سالگرد نهضت مشروطه و صدور فرمان مشروطیت در ۱۲۸۵ نیز اشاره کرد و گفت: مشروطیت به عنوان یکی از مهمترین تحولات تاثیر گذار تاریخ معاصر کشور ماست هر چند قریب به صد سال و اندی از این جریان مهم  می گذرد اما هنوز آثار و عواقب این نهضت بزرگ و انحرافات بعدی آن در حافظه ملت ایران وجود دارد.

وی افزود:مشروطیت درس ها و عبرت های فراوانی برای ما دارد سئوالاتی را باید پاسخ داد که به پاسخ به آن ها درس های مشروطیت برای ماست و چه شد نهضت بزرگی که به کوشش ملت و به رهبری علمای دینی مثل مرحوم ایت الله بهبهانی ایت الله شیخ فضل الله نوری و با حمایت مراجعی مثل مرحوم آخوند خراسانی و نائینی آغاز شده بود چنان منحرف شد که در نهایت به حکومت ضد دینی و دیکتاتوری رضاخان و اعدام شیخ فضل الله نوری و ترور مرحوم بهبهانی و تبعید علمای بزرگ  منجر شد؟

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از مهمترین علل موثر در انحراف این نهضت این است که نخبگان در این ماجرا نتواستند به وظایف خود چنان که باید عمل کنند و تفرقه در میان نخبگان و عدم توجه به امر وحدت و فراموش کردن اهداف اصلی نهضت غفلت از دسیسه های دشمنان عواملی بود که باعث شد نخبگان کشور در این آزمون مهم شکست بخورند و کشور به چنین عواقب بزرگی گرفتار شود.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: عامل دیگر کنارزدن روحانیت از رهبرى نهضت‏ بود و حضور روحانیون متعهد و مبارز در مرکز مبارزه  بود که شکل عمومى و مردمى به مبارزه بخشید و دشمن با درک همین حقیقت شروع کرد به کنار زدن علما

و عامل مهم دیگر جدا شدن نهضت از مردم بود عامل مهم پیروزى در نهضت، مردم بودند، ولى ، انگلیسها با مکر و حیله و خدعه آمدند بر امواج مشروطیت سوار شدند، مردم و رهبران مردمى را کنار زدند، مشروطیت سر از استبداد رضاخان درآورد.

وی به۱۰ مرداد  روز جهانى شیر مادر نیز اشاره کرد و گفت:

در تمام منابع اسلامی مثل قرآن کریم به عنوان مهمترین و اساسی ترین منبع، روایات پیامبر اکرم( ص )و معصومین( ع) مطالب مهمی در مورد تغذیه با شیرمادر و آثار و احکام آن آمده است.

وی افزود: شیر مادر یک تغذیه بی بدیلی است که از سوی خداوندمتعال به عنوان بهترین منبع غذایی آفریده شده است و قرآن کریم حداقل در ۸ آیه مستقیما به شیر مادر و اهمیت آن پرداخته است و آیه ۲۲۳ سوره بقره که به اعتباری مهمترین آیه در خصوص شیر مادر است مدت زمان کامل شیر دهی را دو سال بیان کرده و حق شیر دادن را متعلق به مادر دانسته تا مادر از برکات جسمی و معنوی آن بهره مند شود.

وی به سالروز بزرگداشت شیخ شهاب‌ الدین سهروردی نیز اشاره کرد و گفت: شیخ شهاب الدین سهروردی معروف به شیخ اشراق فیلسوف نامدار جهان اسلام از اهل شهر سهرورد شهرستان خدابنده بود که مکتب فلسفی اشراق را بنیان گذاری نمود فیلسوفی بود که نظرات او در جا‌معه اسلامی طنین‌انداز بود و بزرگان بسیاری مانند خواجه نصیر طوسی را تربیت کرد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: یکی از ویژگی های سهروردی این بود که در بیان حقایق شجاعت داشت و عقل را تنها مرجع برای درک حقایق نمی دانست بلکه معتقد بود بسیاری از حقایق از طریق تزکیه نفس و دل کشف می‌شود و با وجود عمر کوتاه کمتر از چهل سال و پرماجرای شیخ اشراق، آثار متعددی از ایشان به جای مانده است.

وی به حضور نوراوران سلامت در بخش گرماب نیز اشاره کرد و گفت: از حضور نوراوران سلامت از جمله خود آقای وزیر محترم بهداشت که مایه خیر وبرکت در بخش محروم گرماب بود قدر دانی و تشکر می کنم در این مدتی که پزشکان خیر در این منطقه حضور دارند۱۷۵۵ نفر از محرومین منطقه وزیت شدند و تعداد ۹۰ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفتند و امروز که وزیر محترم بهداشت جناب آقای دکتر هاشمی در گرماب حضور داشتند چند نفر توسط خود ایشان مورد عمل جراحی قرار گرفتند که از همه عوامل این موسسه خیریه سلامت از وزیر محترم و رییس محترم دانشگاه آقای دکتر بیگلری و آقای دکتر گنج خانلو رییس شبکه بهداشت قدر دانی و تشکر می کنم که کارهای بزرگی در حوزه درمان در شهرستان خدابنده انجام دادند وجای سپاسگذاری و قدردانی از آنها وجود دارد.