برجام،نقاب از چهره آمریکا کنار زد/نماز جمعه نماد اتحاد و انسجام ملی است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: یک سال از شروع برجام می‏ گذرد و در حقیقت برجام،نقاب از چهره آمریکا کنار زد. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یک سال از شروع برجام می‏گذرد و در این یک سال همان‏طور که آمانو، مدیرکل […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: یک سال از شروع برجام می‏ گذرد و در حقیقت برجام،نقاب از چهره آمریکا کنار زد.
DSC09848

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یک سال از شروع برجام می‏گذرد و در این یک سال همان‏طور که آمانو، مدیرکل آژانس بین‏المللی انرژی اتمی، اظهار داشت، «پایبندی ایران به تعهداتش فراتر از توافقات رسمی‏اش با آژانس بوده است.» بالعکس، طرف مقابل یعنی آمریکایی‏ها، همان‏طور که رهبر انقلاب پیش‏بینی می‏ کرد، در بسیاری از موارد متعهد به این سند نبوده اند.

وی افزود: به‏ طورکلی می‏توان مدل رفتاری آمریکایی‏ها در قبال ایران را به ‏صورت یک هرم‏ فرض کرد که در رأس این هرم، «تغییر رژیم» قرار دارد که طی هیچ دوره‏ی زمانی از رفتار آمریکایی‏ها نسبت‏ به ایران کنار گذاشته نشده، گرچه روش‏ها و تاکتیک‏های آن تغییراتی داشته است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ممجموع رفتارهای آمریکا در برابر ایران نشان می دهد آمریکایی‏ها نه‏ تنها به تعهداتشان در قبال ایران در برجام، عمل نکردند، بلکه رفتار خصمانه‏ ی خویش در قبال ایران را همچون ۳۷ سال گذشته و بلکه با قوت و سازمان‏دهی بیشتر و دقیق‏تر به پیش می‏ برند.

وی افزود: بنابراین دستگاه دیپلماسی ایران باید در گام‏های بعدی به‏ سوی مقابله به مثل برود و در مقابل اقدامات مستقیم و غیرمستقیم آمریکا که برجام را نقض می‏کند، ضروری است که ایران نیز تعهدات خود را تا زمانی که آمریکا عهدشکنی را کنار بگذارد، متوقف سازد.

طالبی ادامه داد: نباید فراموش کرد که یکی از ضرورت‏های اساسی برجام، همزمان بودن اقدامات ایران و آمریکا در اجرای تعهدات است و وزارت خارجه ایران باید در مقابل انجام تعهدات ایران در برجام، از آمریکائی‏ها بخواهد که چه میزان به تعهدات خود عمل کرده ‏اند و پاسخ انقلابی رئیس مجلس به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل‏ در خور تقدیر و تشکر است

وی افزود: پنجم مرداد هر سال یادآور صدور اولین حکم امامت جمعه از سوی بزرگ معمار انقلاب امام خمینی(ره) است، حکمی که ابوذر انقلاب آیت‏الله طالقانی را به امامت جمعه تهران منصوب کرد.

طالبی ادامه داد: شاید آن‏روز عظمت این حکم انقلاب درک نمی‏ شد ولی اکنون که به فضل الهی دامنه آن تقریباً تمام کشور را فرا گرفته و تریبونهای نمازجمعه به مرز ۹۰۰ تریبون نزدیک گردیده است و از سنگر نمازجمعه، شبکه رسانه‏ای عظیم و البته قابل اعتماد و اطمینان در پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی ساخته، به‏ نحوی ابعاد مختلف این معجزه انقلاب برای دوست و دشمن روشن شده است.

وی افزود: مهم‏ترین مؤلفه عزت و پیشرفت و اقتدار کشور و نظام، در اتحاد و انسجام است و نماز جمعه نماد اتحاد و انسجام ملی است ونماز جمعه به تعبیر امام خامنه‏ ای(مدظله‏العالی) به ‏منزله قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت است،

طالبی ادامه داد: آنچه دغدغه جدی همه ما باید باشد، تأمین مطالبات به ‏روز رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است که این‏ روزها در میان موضوعات و نکته‏ های متنوع و متعدد، شاهد آن هستیم که دو نکته مهم را بیش از هر چیز دیگر مورد توجه قرار داده‏ اند،اول مسأله مرموز نفوذ است که ممکن است در ابعاد مختلف فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی، هویت زلال و پاک اسلامی انقلابی و نیز وحدت و امنیت و آرامش داخلی را هدف قرار داده باشد

وی افزود: دوم حفظ و تقویت روحیه انقلابی بودن است که در خصوص هر دو مورد، تریبونهای نمازجمعه چه به‏ لحاظ گفتمانی و تبیینی و چه به‏ لحاظ راهبردی با پشتوانه حضور و اجتماع پرشور و انقلابی مردم در مصلاهای نمازجمعه، می ‏تواند نقش استراتژیک و قرارگاهی را در تأمین منویات و مطالبات رهبری عزیز انقلاب داشته باشد.

طالبی ادامه داد: در عظمت و تأثیرگذاری قرارگاه نمازجمعه همین بس که از ابتداء شکل‏گیری آن تاکنون همواره مورد آماج حملات و تهاجمات فیزیکی، معنوی، سخت و نرم دشمنان داخلی و خارجی قرار داشته است و بهترین گواه، شهدای پرافتخار محراب‏اند که بعضاً در مسیر و یا در محراب اقامه نمازجمعه به افتخار شهادت نایل آمدند.

وی افزود: حضور پرشور و چشمگیر نوجوانان و جوانان انقلابی بر نفوذناپذیری مهم‏ترین خاکریز انقلاب اسلامی در برابر توطئه ‏ها و فتنه‏ های دشمنان خواهد افزود و در واقع روح و جان قرارگاه نمازجمعه، جوانانی هستند که بقاء و ماندگاری و جاودانگی آن‏را تضمین می‏ کند.

طالبی به سرکوب مسلمانان و شیعیان کشمیر توسط دولت هند نیز اشاره کرد و گفت: سرکوب مسلمانان در کشمیر توسط دولت هند و به خشونت کشیده شدن اعتراضات مردمی در این منطقه، قلب امت اسلامی به ویژه مردم ایران را جریحه دار کرده است.

وی افزود: میزان کشته‏ ها و زخمی‏ های حوادث اخیر در کشمیر به‏ حدی است که گاه از آن به فلسطین گمنام جهان اسلام تعبیر می‏ کنند،  طرح دولت هند برای‏ ترویج هندوئیسم در میان مسلمانان این منطقه عاملی جدی در درگیری‏ها و ناآرامی‏های منطقه است.

طالبی ادامه داد: دولت هند باید متوجه عواقب ناگوار سرکوب و کشتار مسلمانان بوده و از هر عملی که باعث تشدید اعتراضات و ناآرامی بیشتر در این منطقه می‏شود، خودداری کند.

وی افزود: پس از چندین تجربه جنگ صورت گرفته در این منطقه راه‏حل سرکوب مسلمانان، راه‏حلی عملی برای دولت هند باشد و مسلمانان جهان ازجمله مسلمانان و شیعیان ایران حمایت معنوی خود را از خواسته‏های حق مسلمانان و شیعیان کشمیر اعلام کرده و خواهان رفع سرکوب و ایجاد شرایطی در این منطقه هستند که مردم آن بتوانند به اعتقادات دینی و مقتضیات فرهنگی خود عمل کنند.

طالبی ادامه داد: کشمیر در گذشته‏ یک کشور مستقل اسلامی بوده و منطقه کشمیر به‏طور کلی تحت تأثیر زبان فارسی قرار دارد و فرهنگ آن نیز به‏شدت متاثر از فرهنگ ایرانی و شیعی است و اکثریت جمعیت در همه بخش‏های کشمیر را مسلمانان تشکیل می‏دهند.

وی افزود: شاید آنچه بیش از همه مورد بغض نیروهای امنیتی کشمیر قرار گرفت، تأسی تظاهرکنندگان به انقلاب اسلامی بود و جوانان کشمیری با شعار «الله اکبر، خامنه ‏ای رهبر» به مبارزه با نیروهای امنیتی پرداختند،بنابراین ذکر این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که افرادی که امروزه در اقصی نقاط جهان در راستای مبارزه با ظالم اقامه دعوا می‏کنند، به‏نوعی از انقلاب اسلامی ایران پیروی می‏کنند که این امر ظرفیت عظیمی برای جمهوری اسلامی فراهم می ‏کند.

طالبی به ۶مرداد روز کارآفرینی و آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای‏ نیز اشاره کرد و گفت: آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می شود، پرداختن به این مقوله کارآفرینی است، زیرا کارآفرینی در چنین شرایطی منابع لازم برای ایجاد رشد و توسعه در زمینه های تولید و منابع انسانی را فراهم می کند و با ایجاد اشتغال و کسب و کار جدید  بر توسعه دامنه محصولات و خدمات می افزایند.

وی ادامه داد: علاج مشکلات کشور، پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است، یعنی تکیه به درون. چشم را ندوزیم به‏ دست دیگران. تا وقتی‏که ما چشممان به‏ دست دیگران باشد، دنبال این باشیم که کدام مقدار از تحریمها کم شد، کدام مقدار چنین شد، فلان حرف را فلان مسؤول آمریکایی گفت یا نگفت – تا وقتی دنبال این حرفها باشیم – به جایی نمی‏ رسیم.

طالبی به مردم‏ بنیاد بودن اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: ‏اقتصاد مقاومتی شرایطی دارد، ارکانی دارد؛ یکی از بخشهایش همین تکیه به مردم است. باید فکری بکنید برای این‏که به بخش خصوصی توان‏بخشی بشود، از هر طریقی که لازم است، کاری کنید که بخش خصوصی، بخش مردمی فعال شود و به مردم باید واقعاً میدان داده شود.