باید برای ماندن در عرصه بین المللی روز به روز قوی تر شویم

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: لازمه تمدن سازی قدرت داشتن است و ما باید برای ماندن در عرصه بین المللی روز به روز قوی تر شویم.

به گزارش نسیم اشراق؛ سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بصیرتی در جمع مدیران منتخب مدارس نواحی چهارگانه شهر شیراز، با بیان اینکه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دست جوانان خواهد بود و این جوانان همه از مسیر آموزش و پرورش عبور می کند، به دوران دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: در جنگ هشت ساله تمام تلاش دشمنان ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی و ایران با تمام دنیا می جنگید لذا رهبری داعیانه رهبر معظم انقلاب شکست دشمن را رقم زد.

جوانی با اشاره به حوادث اخیر ادامه داد: در جنگ هشت ساله دشمن مشخص بود در حوادث اخیر با یک جنگ ترکیبی رو به رو بودیم که هدف تصرف غروب و اذهان مردم بود و یک فوتبال این جنگ را پیش می برد.

جوانی افزود: در جنگ ترکیبی اخیر دشمن منابع طبیعی ما را هدف قرار نمی داد بلکه راهبرد شناختی مهمترین مشخصه این جنگ ترکیبی است لذا دشمن با ابزار فضای رسانه‌ای و بهره مندی از فضای مجازی به مبارزه با نظام اسلامی پرداخت.

وی ادامه داد: دشمن در این جنگ چنین به اذهان مردم القا می کند چون انقلاب اسلامی با غرب دشمنی می کند آنها نیز با ایران دشمنی می کنند در حالی که این یک دروغ است و جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی با تمام کشورها جز رژیم‌های جعلی اسرائیل و آپارتاید آفریقای جنوبی ارتباط برقرار و دست دوستی به سمت آنان دراز کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما می خواهیم خودمان باشیم اما آن ها نمی خواهند این استقلال در هیچ کشوری وجود نداشته باشد تا به سایر کشور گسترش نیابد و آنها بتوانند سرمایه‌های کشورهای جهان سوم را غارت کنند.

وی اضافه کرد: تمام دشمنی‌های استکبار با مردم ایران، از ترس آنها از آرمان نظام اسلامی که همان پیشرفت است ناشی می شود. لذا در سال های اخیر دشمن تلاش کرد جلوی پیشرفت ایران بگیرد و به بهانه ساخت بمب اتم سعی دارد جلوی هسته ای شدن ما را بگیرد.

جوانی اذعان کرد: طبیعی است اگر تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد کشورهای جهان به سمت آن خواهند آمد و دیگر تحمل استعمار را نخواهند داشت بنابراین دشمن تلاش دارد به هر نحوی جلوی تحقق تمدن اسلامی را بگیرد.

وی ادامه داد: در حوادث اخیر دشمن تلاش کرد با استفاده از جوانان خودمان نظام اسلامی را ساقط کند لذا وظیفه ما در جهاد تبیین این است که با استدلال و منطق فلسفه شکل گیری انقلاب را تشریح کنیم.

جوانی با بیان اینکه حکومت طاغوت در مسیر وابستگی بیشتر حرکت می کرد و چنین به مردم القا می کردند که ما نمی توانیم و باید اجنبی برای ما تصمیم بگیرد.، گفت: غفلت در تبیین آرمان ها و فلسفه انقلاب باعث شد تا دشمن ذهن برخی دانش آموزان را بکار گیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن از طریق رسانه‌هایش به اذهان القا می کند که بسیجی مردم را می کشد، افزود: معلمان در جهاد تبیین باید تلاش کنند واقعیات را جایگزین دروغ های فضای مجازی کنند. دلیل تمرکز دشمن بر تخریب رهبری، آنست که عامل همه پیشرفت های کشور رهبری حکیمانه ولی فقیه است.

جوانی با اشاره به اینکه حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان داد این بار نیز تیر دشمن به سنگ خورد، افزود: باید در جهاد تبیین تلاش کنیم تا ذهن جوانان را از دروغ و سیاه نمایی‌های دشمن پاک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کار به موقع و جهاد تبیین نگذاریم دشمن مانع گذاری کند و حرکت تند انقلاب اسلامی را به کندی تبدیل کند لذا جهاد تبیین را باید از مدارس آغاز کرد و معلمان چهره واقعی نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب را ترسیم کرده و خباثت دشمن را به دانش آموزان نشان دهند.

جوانی با بیان اینکه مردم و بخصوص جوانان با عقلانیت در یوم الله ۲۲ حضور یافتند تا امداد الهی را شاهد باشیم و خداوند مکر دشمنان را به خودشان بازگرداند، خاطرنشان کرد: لازمه تمدن سازی قدرت داشتن است و ما باید برای ماندن در عرصه بین المللی باید روز به روز قوی تر شویم.