بانوی جوان قیداری که با چرخش اقتصاد مقاومتی را می چرخاند

منیژه احمدی کار آفرین خدابنده ای است که  توانسته است با چرخ خیاطی اش اقتصاد مقاومتی را عملی کند. به گزارش اشراق۲۴،ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک زود بازده از زوایای مختلف دارای مزیت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به اشکال بزرگتر آن است، کارگاه های کوچک جهت راه اندازی به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و […]

منیژه احمدی کار آفرین خدابنده ای است که  توانسته است با چرخ خیاطی اش اقتصاد مقاومتی را عملی کند.

به گزارش اشراق۲۴،ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک زود بازده از زوایای مختلف دارای مزیت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به اشکال بزرگتر آن است، کارگاه های کوچک جهت راه اندازی به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و برای شروع فعالیت آنها  نیازی نیست تا بیرون از شهر باشد و برخی از همین کارگاه ها را می شود در سطح شهر و حتی داخل منازل مسکونی هم راه اندازی کرد.

منیژه احمدی کارآفرین حوزه اقتصاد مقاومتی و ساکن شهرستان خدابنده در گفتگو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار داشت: ما در اقتصاد مقاومتی و خود اشتغالی باید به سمتی حرکت کنیم که هر کارگاه کوچک و زود بازده بتواند علاوه بر اشتغال برای افراد خانواده به اقتصاد خانواده هم کمک کند.

وی افزود: در سال ۷۴در شهر قیدار متولد شدم و دارای مدرک کاردانی رشته تکنسین داروئی از جهاد دانشگاهی زنجان،بسیجی فعال و  متاهل هستم و با دیدن انجام کارهای خیاطی مادرد در خانه به این رشته علاقه مند شدم و برای یادگیری حرفه ای به فنی و حرفه ای خدابنده رفتم که به دلیل داشتن سن کم از پذیرشم جلوگیری کردند.

photo_2017-02-26_12-25-49

احمدی ادامه داد: بالاخره در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای خدابنده خیاطی را به صورت تخصصی آموزش دیدم و مدرک گرفتم و پدرم یک مغازه لوازم خانگی داشت که خواهرم در آنجا مشغول به کار بود و من هم با توجه به رشته تحصیلی ام در داروخانه ای مشغول کار بودم که به دلیل مشکلاتی که در آنجا پیش آمد دیگر به آنجا نرفتم و سپس نامزد شدم و بیکار بودم تا اینکه پدرم پیشنهاد کرد که من و خواهرم که هر دو به خیاطی آشنا بودیم در مغازه اش مشغول به کار شویم.

وی افزود: مغازه لوازم خانگی به کارگاه خیاطی تبدیل شد و با سرمایه اولیه حدود هفت میلیون تومانی خودم و ۱۰ میلیون تومانی که از بسیج سازندگی سپاه خدابنده وام گرفتم کار را آغاز کردم و در حال حاضر سه نفر به صورت غیر مستقیمدر این مغازه مشغول به کار هستند و در صورت حمایت مسئولان می توانم مغازه را بزرگتر کنم و چند عدد دستگاه خیاطی بخرم و برای شش نفر دیگر نیز اشتغالزائی کنم.

این کارآفرین اضافه کرد: همه نوع سفارشات قبول می کنم و انواع لباس های مجلسی،زنانه،بچه گانه،پردو دوزی و ۱۸ مدل چادر را می دوزم و بازار فروشمان خیلی خوب است بویژه اینکه در آستانه سال جدید هستیم مشتری هایمان از شهرهای قیدار،کرج و قزوین در حال افزایش است.

وی افزود: من کار کردن برای خود را خیلی دوست دارم و همیشه خواسته ام که دستم بر زانوی خودم باشد و کار کردن در این مغازه که برای خودم هست بسیار بهتر از کار کردن برای دیگران است و عمده مشکلم نداشتن بیمه است که اگر بتوانم خودم را بیمه کنم برای آینده ام بهتر است.

photo_2017-02-26_12-25-42

احمدی ادامه داد: با توجه به اینکه پوشش از فاکتورهای اساسی و مهم در بحث سبک زندگی اسلامی و ایرانی است از این منظر مورد توجه نظام اسلامی است لذا از طرفی با لحاظ داشتن این نکته که اکنون برخی از مدل های لباس فرهنگ برهنگی را ترویج می کنند توجه به شغل خیاطی و و تولید لباس هایی با الگوهای ایرانی اسلامی می تواند سهمی موثر در ترویج این فرهنگ داشته باشد و من هم به نوبه خود سعی می کنم در این زمینه موثر باشم.

وی تصریح کرد: به دختران جوان هم سن و سال خودم توصیه می کنم وقت خود را به بطالت نگذرانند و با آموزش دیدن برخی شغل ها مانند خیاطی و اشتغال در کارگاههای تولیدی علاوه بر این که دیگر بیکار نیستند و دچار افسردگی نمی شوند،صاحب درآمد می شوند و دیگر مصرف کننده نیستند و اتفاقا تولید کننده هم می شوند و این کار لذت فراوانی دارد.

وی در پایان سخنان خود از سپاه شهرستان خدابنده  که تسهیلاتی را در اختیار وی قرار داده بود تا بتواند در تحقق شعار سال اقدام و عملی داشته باشد بسیار تشکر کرد و از خبرنگار اشراق۲۴ هم به دلیل انعکاس خبری نیز قدردانی کرد.