بازدید۴ هزار و ۸۰۰ نفر از بقعه قیدار نبی(ع)/برگزاری جشنواره گردو در خدابنده

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خدابنده گفت: در مجموع و طی تیرماه سال جاری ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از بقعه قیدار نبی این شهرستان بازدید کرده‌اند. علی نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار داشت: شهرستان خدابنده از جاذبه‌های گردشگری ویژه در بخش طبیعی و تاریخی و …. برخوردار است. […]

indexرئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خدابنده گفت: در مجموع و طی تیرماه سال جاری ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از بقعه قیدار نبی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

علی نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار داشت: شهرستان خدابنده از جاذبه‌های گردشگری ویژه در بخش طبیعی و تاریخی و …. برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه غار تاریخی کتله خور، زرین غار، بقعه قیدار نبی(ع)، بالیقلی بلاغی، حسینیه کرسف و … از جمله جاذبه‌های شهرستان خدابنده به شمار می‌رود، تصریح کرد: در مجموع و طی تیرماه سال جاری ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از بقعه قیدار نبی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده با بیان اینکه تعداد بازدیدکنندگان از غار تاریخی کتله‌خور طی تیرماه سال جاری ۶ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام شده است، اضافه کرد: طی این مدت زمان مذکور ۴ هزار و ۵۰۰ گردشگر نیز از منطقه بالیقلی بلاغی شهرستان خدابنده بازدید کرده‌اند.

اقامت ۳۸۵ نفر در مهمان‌پذیرهای خدابنده

وی با بیان اینکه میزان اقامت ثبت شده طی تیرماه سال جاری در مهمان‌پذیرهای شهرستان خدابنده ۳۸۵ نفر اعلام شده است، یادآور شد: میزان اقامت مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان طی تیرماه سال جاری در منازل استیجاری نیز ۵۶ نفر برآورد شده است.

اسکان ۲۱۵۰ نفر در مدارس خدابنده

نقدی میزان اسکان مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان خدابنده را طی تیرماه سال جاری در پارک‌ها و نقاط مختلف شهرستان ۴۴۰ نفر اعلام کرد و خاطر نشان شد: ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز طی مدت زمان مذکور در مدارس و محل‌های مورد نظر آموزش و پرورش اسکان یافته‌اند.

وی تعداد اقامت ثبت شده در هتل‌های شهرستان خدابنده را طی تیر ماه سال جاری ۱۵۰ نفر برشمرد و اظهار کرد: میزان اقامت در هتل‌ ـ آپارتمان‌های شهرستان نیز ۱۸ نفر بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به اینکه توسعه و رونق گردشگری در این شهرستان از اولویت‌های مهم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محسوب می‌شود، افزود: در این راستا برنامه‌هایی نیز پیش‌بینی شده است.

وی برگزاری جشنواره گردو را در شهرستان خدابنده گامی در راستای توسعه گردشگری شهرستان دانست و اذعان کرد: این جشنواره همزمان با برداشت محصول گردو برپا خواهد شد.