حضرت زینب(س) پیام آور شهدای کربلاست/بازخوانی خطبه حضرت زینب(س)در خدابنده+تصاویر

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان در مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س)گفت: حضرت زینب(س) پیام آور شهدای کربلاست، زینب(س)، وقار و آبروی علی (ع) و فاطمه (س)، عین الله، اسدالله، قدرت الله است، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب (س) و امام  زین العابدین(ع) نبود. به گزارش اشراق۲۴،مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س)با حضور […]

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان در مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س)گفت: حضرت زینب(س) پیام آور شهدای کربلاست، زینب(س)، وقار و آبروی علی (ع) و فاطمه (س)، عین الله، اسدالله، قدرت الله است، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب (س) و امام  زین العابدین(ع) نبود. dscn8742dscn8755dscn8746dscn8772dscn8777dscn8789dscn8799dscn8806dscn8807dscn8808dscn8814dscn8815dscn8827dscn8831dscn8843dscn8844dscn8846dscn8849dscn8850dscn8859dscn8861dscn8864dscn8865به گزارش اشراق۲۴،مراسم خطبه خوانی حضرت زینب(س)با حضور حجت الاسلام متین مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان و مسئولان و اقشار مختلف مردم به همت حوزه بسیج خواهران خدیجه کبری(س) قیدار در مسجد زینبیه این شهر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام بیگدلی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده به میهمانان خیر مقدم گفت و سپس حجت الاسلام متین به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: این مراسم به منظور تبیین نقش پایداری حضرت زینب(س)در حماسه ماندگار قیام کربلا و شام برگزار می شود.

وی افزود: حضرت زینب(س) یکی از چهره های برجسته جهان اسلام است و این بانو باید به عنوان یک الگو عملی در تمام زمینه ها به جهانیان معرفی شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان حضرت  زینب  (س) را  باب  الحوائج  خواند و افزود: حضرت زینب (س) یک شب نماز شبش  ترک نشد حتی بعد از مصائب و مشکلاتى که بر آن حضرت وارد شد.

حجت الاسلام  متین بیان کرد: زینب چهار حرف است: «زا» اشاره است به مادرش زهرا، که بهره وافی از کمالات او به ارث برده است، «یا» کنایه از پدر بزرگوارش علی علیه‌السلام است، «نون» کنایه است از دو برادرش حسنین، چون قدر جامع بین آن دو بزرگوار نهایت مقامات است که مقام وصول باشد،«با» کنایه است از جد بزرگوارش «النبیّ الامّی العربی».

وی با اشاره به القاب حضرت زینب (س) اضافه کرد: حضرت زینب(س) پیام آور شهدای کربلاست، زینب(س)، وقار و آبروی علی (ع) و فاطمه (س)، عین الله، اسدالله، قدرت الله است، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب (س) و امام  زین العابدین(ع) نبود.

حجت الاسلام متین افزود: حضرت زینب(س) بانویی پرورش یافته در خاندان وحی بود و بانوان برای رسیدن به سعادت لازم است از شکیبایی، زهد وتقوی آن حضرت در زندگی الگو بگیرند تا به سعادت برسند.

شایان ذکر است که در پایان مراسم عبدی فرزند شهید و مداح اهل بیت حاضران را به فیض رسانید و در حاشیه این مراسم ایستگاه صلواتی و سلامت و نمایشگاه شهدای مدافع حرم نیز  برپا شده بود.