ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و توازن در توزیع جمعیت شهرها امری ضروری است

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها  استانداری زنجان در خدابنده گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و توسعه ی روستاها برای توازن در توزیع جمعیت شهرها ضروری و مهم است. به گزارش اشراق۲۴،جلسه کار گروه تخصصی اشتغال شهرستان خدابنده به ریاست حمید میرزایی فرماندار شهرستان در محل سالن جلسات امام علی (ع) فرمانداری برگزار شد. […]

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها  استانداری زنجان در خدابنده گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و توسعه ی روستاها برای توازن در توزیع جمعیت شهرها ضروری و مهم است.

به گزارش اشراق۲۴،جلسه کار گروه تخصصی اشتغال شهرستان خدابنده به ریاست حمید میرزایی فرماندار شهرستان در محل سالن جلسات امام علی (ع) فرمانداری برگزار شد.

میرزایی فرماندار شهرستان خدابنده در این جلسه گفت: با حمایت و مساعدت مقام معظم رهبری مبلغ ۱۲هزار میلیارد تومان برای تحقق ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی تخصیص یافته و سهم شهرستان خدابنده از این اعتبار  ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
فرماندار شهرستان خدابنده  با اعلام سهمیه مشخص شده بخشهای تابعه خواستار همکاری کلیه اعضاء کمیته و بانکهای عامل شهرستان برای موفقیت اجرای طرحهای اشتغالزایی شهرستان شد.
در ادامه بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی مسائل و آسیب های اجتماعی موجود در مملکت را از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و به اهمیت این موضوع و صدور مجوز  برداشت از صندوق توسعه ملی اشاره کرد.

وی با اعلام سهم اختصاصی شهرستان خدابنده  ، اشتغال زایی و رفع بیکاری و جلو گیری از ایجاد آسیب های بیشتر را با تقسیم و واگذاری بهینه و تصمیم گیری و معرفی طرحهای مفید و اشتغالزا به بانکهای عامل کشاورزی ، پست بانک ، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید که مسئولیت توزیع این تسهیلات را بر عهده خواهند داشت ، خواستار شد.
در ادامه جلسه محمودی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها  استانداری زنجان ضمن تشریح قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری ، بیکاری را یکی از معضلات گریبان گیر جامعه و زمینه ساز معضلات دیگر از جمله مهاجرت روستائیان به شهرها دانسته و اظهار داشت : ایجاد اشتغال پایدار برای روستائیان و توسعه ی روستاها برای توازن در توزیع جمعیت شهرها ضروری و مهم است .

محمودی به اختصاص ۱/۵میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با کسب اجازه از محضر مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی اشاره کرد و سهم استان زنجان را از این مبلغ ۲۸۵میلیارد تومان اعلام داشت که بر اساس شاخص جمعیتی و سرانه اختصاصی بین شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت و روستاهای تابعه شهرستانها توزیع خواهد شد.