اولویت مصرف زکات های جمع آوری شده همان منطقه جمع آوری است/برگزاری جلسه مبلغین زکات شهرستان خدابنده+تصاویر

مدیر کمیته امداد خدابنده گفت: وضعیت کشاورزی در منطقه ما نسبت به مناطق دیگر در وضعیت مطلوبی قرار دارد و وقتی زکاتی از منطقه‌ای جمع‌آوری می‌شود اولویت برای مصرف آن زکات جمع‌آوری‌شده همان منطقه است. به گزارش اشراق۲۴،جلسه مبلغین زکات شهرستان خدابنده با حضور و سخنرانی امام جمعه شهر قیدار، ریاست تبلیغات اسلامی،کمیته امداد حضرت […]

مدیر کمیته امداد خدابنده گفت: وضعیت کشاورزی در منطقه ما نسبت به مناطق دیگر در وضعیت مطلوبی قرار دارد و وقتی زکاتی از منطقه‌ای جمع‌آوری می‌شود اولویت برای مصرف آن زکات جمع‌آوری‌شده همان منطقه است.

به گزارش اشراق۲۴،جلسه مبلغین زکات شهرستان خدابنده با حضور و سخنرانی امام جمعه شهر قیدار، ریاست تبلیغات اسلامی،کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)،جهاد کشاورزی ،مسئول زکات شهرستان خدابنده و میلغین زکات این شهرستان در دفتر امام جمعه شهر قیدار برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در این جلسه با تاکید بر احیای فریضه زکات در سطح کشور اظهار داشت: این فریضه مهم باید در جامعه تبیین شود.
وی با بیان این که پرداخت زکات خلاءهای اجتماعی جامعه را پر می کند،افزود: اگر هم اکنون در جامعه این معضل وجود دارد باید به وسیله زکات حل شود و با عملی شدن کامل این فریضه واجب ، دولت نیز دست بازتری برای کمک به نیازمندان و اجرای پروژه های عمرانی در مناطق روستایی و دور دست خواهد داشت.
امام جمعه قیدار ادامه داد: در حالی که بحث زکات با موضوع مالیات فرق می کند، زکات فریضه حکومتی و اجتماعی است که باید در جامعه دینی به آن پرداخته شود.
در ادامه غفاری مدیر کمیته امداد خدابنده باتاکید بر کار جمعی و شورایی در امر زکات ،اظهارداشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دبیر خانه وظیفه جمع آوری و هزینه کرد این امر را برعهده دارد.
وی افزود: برهمین اساس سایر نهادهای مرتبط نیز باید به صورت جمعی و شورایی برای اجرایی شدن فریضه واجب زکات اقدام کنند چرا که زکات یکی از سرفصل های عملکردی این نهاد است.

مدیر کمیته امداد خدابنده اضافه کرد: انفاقات و صدقات و زکات است که منطقه را بیمه می‌کند و باعث گذران روزی اقشار ضعیف می‌شود و این‌گونه زکات‌ها باعث باقیات‌صالحات می‌شود و نسل در نسل ادامه دارد.

وی افزود: زکات واجب شرایط خاصی دارد و اگر ما منتظر زکات واجبه باشیم در منطقه ما مبلغ زیادی جمع‌آوری نمی‌شود و نمی‌توان با زکات واجبه به‌تمامی اقشار ضعیف کمک‌رسانی کرد، این زکات مستحبه است که این کمبود را جبران می‌کند و باعث کمک‌رسانی به اقشار ضعیف می‌شود.

غفاری ادامه داد: وضعیت کشاورزی در منطقه ما نسبت به مناطق دیگر در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امیدواریم مبلغ زکات خوبی جمع‌آوری شود،وقتی زکاتی از منطقه‌ای جمع‌آوری می‌شود اولویت برای مصرف آن زکات جمع‌آوری‌شده همان منطقه است.

وی افزود: آن‌طور نیست که زکات را از جایی بگیرم و ببریم در جای دیگر مصرف کنیم، بحث ترویج زکات است تا این امر واجب ادا شود و برای این تحقق این امر مبلغ جمع‌آوری‌شده را در همان‌جا مصرف می‌کنیم.

غفاری در آخر تحقق این امر خیر را تبریک گفته و افزود: در منطقه ما مردم دین‌دار هستند و فکر نمی‌کنم به باغدار و کشاورزی پیشنهاد بدهیم و مخالفتی انجام شود.