انگلستان یکى از ناقضان اصلى حقوق بشر و برهم زنندگان اصلى نظم منطقه خاورمیانه است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: انگلستان این روباه پیر یکى از ناقضان اصلى حقوق بشر، برهم زنندگان اصلى نظم و امنیت منطقه ما و نیز یکى از کشورهاى بدعهد در برجام است. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه به تصمیم ترامپ برای انتقال پایتخت […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: انگلستان این روباه پیر یکى از ناقضان اصلى حقوق بشر، برهم زنندگان اصلى نظم و امنیت منطقه ما و نیز یکى از کشورهاى بدعهد در برجام است.
به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه به تصمیم ترامپ برای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس اشاره کرد و گفت: مدتی است آمریکا دچار در تصمیم گیری های کلان خود دچار سردرگمى و آشفتگى شده است در ماه‏هاى اخیر این موضوع شدت یافته است.
وی افزود: در دولت قبلى آمریکا یک روز ضرب‏الاجل براى حمله به سوریه تعیین کردند، پس از اتمام ضرب‏الاجل انصراف خود را اعلام کردند، یک روز براى مردم ایران شعر حافظ خواندند و از مردم ایران تعریف کردند، بلافاصله بعد از چند روز دادن داروهاى بیمارى‏هاى صعب‏العلاج به ایران را تحریم کردند، ترامپ هم روزى از مردم ایران تعریف کرد وادعا کرد حامى مردم ایران است، یک ماه بعد در سازمان ملل رسماً اعلام‏ کرد مردم ایران تروریستند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: اتاق‏هاى فکر دولت آمریکا با توجه به شناختى که از جایگاه ولى فقیه دارند و با توجه به تجربه‏اى که از در مورد پیش بینی حضرت امام(ره) نسبت به کشور شوروى سابق دارند، جزء به‏ جزء فرمایشات مقام معظم رهبرى(مدظله العالى) در آمریکا و رژیم صهیونیستى را مورد بررسى و تحلیل قرار می دهند و نسبت به آن‏ها تصمیمات متناسب را می گیرند.
وی افزود: آمریکایى ها سالها وقت و هزینه های کلان صرف کردند تا با کمک امپراتور رسانه‏اى و حکام مرتجع منطقه تا مسأله فلسطین فراموش شود اما این تصمیم رئیس جمهور آمریکا تمام این زحمات را بر باد داد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: این ترامپ نیست که عقلش را از دست داده این کلیت رژیم آمریکاست که خون کودکان فلسطینى و یمنى دامنش را گرفته است و او را به زیر کشیده است و این رفتارها و تصمیمات غیر منطقی آمریکا یک نتیجه بیشتر ندارد.
حجت الاسلام موسوی به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران در هفته ای که گذشت نیز اشاره کرد و گفت: وزیر خارجه انگلیس در شرایطى به کشورمان آمد که رسانه‏هاى غربى فشارهاى فراوانى براى آزادى دو جاسوس دستگیرشده‏ى انگلیسى در ایران داشتند جاسوسانى که وطن فروشی کردند تابعیت انگلیسی، دریافت نمودندجاسوسى براى استعمار پیربر علیه کشور خود کردند.
وی افزود: سفر جانسون به تهران که به‏صورت رسمى قرار بود براى بهبود روابط اقتصادى ایران و انگلیس و مذاکره در باب مسائل پسابرجام باشد؛ با تلاش رسانه‏هاى انگلیسى و سخنانى که خود جانسون داشت، به‏عنوان سفرى براى آزادسازى دو جاسوس دستگیرشده‏ى دو تابعیتى در ایران مطرح شد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: از طرفی انگلستان به‏عنوان یکى از کشورهاى ۱+۵ که در برجام طرف مذاکره ایران بوده و تعهداتى به ایران داده بود، ازجمله کشورهایى است که به تبعیت از آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.
وی افزود:انگلستان این روباه پیر یکى از ناقضان اصلى حقوق بشر، برهم زنندگان اصلى نظم و امنیت منطقه ما و نیز یکى از کشورهاى بدعهد در برجام است. انگلیس در کنار آمریکا در کشتار مردم بحرین و یمن دخیل است و در جنایاتى که در افغانستان و عراق توسط آمریکا صورت گرفت، است مى‏باشد و در برجام نیز حتى به سفارت ایران در لندن اجازه ایجاد یک حساب بانکى ساده در بانکهاى انگلیس نداده‏اند. امام جمعه قیدار با بیان اینکه انگلیس به تعبیر مقام معظم رهبری به نوعی همیشه جاده صاف کن آمریکاست افزود: مردم ایران زخم‏های عمیقی و از خباثت‏ها و کینه‏توزی‏های این نظام استعماری در سینه دارند، ملت ایران سوابق روباه پیر در فتنه ۸۸ و کودتای ننگین ۲۸ مرداد را هرگز فراموش نمی کند.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین زخم هائی که ملت ایران از انگلیس دارد حمایت از فتنه‏گران در فتنه ۸۸، است و در چنین شرایطى مسئولیان ما باید نیات شوم و اهداف خاص انگلیس را مورد توجه قرار دهند و از هرگونه خوشبینى به دشمنى این چنین عهدشکن خوددارى کنند و مواظب باشند فریب این روباه پیر را نخورند.

امام جمعه قیدار به ​روز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت‏الله دکتر محمد مفتح نیز اشاره کرد و گفت: امام راحل از همان ابتدای نهضت به آفت جدائی حوزه و دانشگاه توجه داشتند و از جدائی این دو نهاد تاثیر گذار رنج می بردند جدا کردن و اختلاف این دو طبقه موثر و متفکر را از نقشه جهان خواران می دانستند و همیشه این دو قشر را به همدلی و ارتباط با یکدیگر توصیه می کردند.
وی افزود: شهید مفتح و شهید مطهری از پیشگامان و منادیان وحدت حوزه و دانشگاه بودند که به صورت عملی اقدام نمودند و قدم های بلندی را در این زمینه برداشتند و در طول انقلاب اقدامات خوبی در این جهت صورت گرفته است البته تا رسیدن به هدف مطلوب راه زیادی باقی است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: ما اکنون به سطوح عالی تری از وحدت حوزه و دانشگاه نیاز داریم که یکی از آن ها تولید علوم اسلامی است و این مسئله ای است که نه از عهده حوزه به تنهائی بر می آید و نه از دانشگاه به تنهائی. باید دست به دست هم دهند و علوم را اسلامی کنند در حقیقت حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند در صورتی که کنار هم باشند ما شاهد دستاورد های عظیم وحدت حوزه و دانشگاه خواهیم بود که از جمله دستاوردهای آن تکامل علم‏، ناامیدى دشمنان‏، شتاب در روند پیشرفت‏ کشور خواهد بود.