انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان خدابنده

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خدابنده از پایش زیستگاه های این شهرستان هم زمان با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی به منظورپیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد. به گزارش نسیم اشراق، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت : هم زمان با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان به […]

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خدابنده از پایش زیستگاه های این شهرستان هم زمان با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی به منظورپیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش نسیم اشراق، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت : هم زمان با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان به استان زنجان زیستگاه های پرندگان در خدابنده به منظور پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان توسط کارشناسان محیط زیست مورد پایش و بررسی قرار گرفت
سید رضا مدنی رئیس اداره محیط زیست شهرستان خدابنده از پایش زیستگاه های این شهرستان هم زمان با آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان وحشی به منظورپیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
مدنی افزود : با توجه به مهاجرت پرندگان وحشی به زیستگاه های آبی استان زنجان ازجمله سدها و حاشیه رودخانه ها، احتمال آلودگی و خطرات ناشی از بیماری آنفلوانزای مرغی وجود دارد. به همین منظور درجهت مقابله با شیوه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان پایش و بررسی های لازم در مناطق بویژه حاشیه رودخانه قزل اوزن ، قسمت جنوبی سد گلابر، رودخانه دولاب ، سدخاکی محمودآباد ،چشمه روستای جرین و …انجام شد .
وی ادامه داد : ضمن اینکه در این پایش تا کنون هیچ موردی از تلفات حیات وحش مشاهده نشد، ولی با توجه به اهمیت این موضوع اقدامات لازم جهت پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در حیات وحش ادامه دارد.

سیدرضامدنی در پایان گفت : بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، کلیه پرندگان حتی مرغ و خروس های محلی را نیز مورد تهدید قرار می دهد و لازم است صاحبان مرغداری ها، خریداران و فروشندگان پرندگان و طیور و روستائیان نسبت به رعایت موارد بهداشتی محل نگهداری به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری توجه بیشتری داشته باشند و در صورت مشاهده پرندگان مهاجر و خانگی تلف شده از تماس با این پرندگان به جد خودداری کرده و بلافاصله مراتب را به صورت حضوری به نزدیکترین واحد محیط زیست و دامپزشکی ها و یا از طریق تماس با تلفن های ۳-۳۳۵۴۱۰۰۱ اطلاع رسانی نموده تا اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.