امر به معروف و نهی از منکر، مهم ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده در دوره کارگاه آموزشی نشست نماز از دیدگاه امام حسین (ع) با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز گفت: امر به معروف و نهی از منکر، مهم ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود.به گزارش اشراق24 به مناسبت ماه محرم،برای […]

thCAKYFXIFمدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده در دوره کارگاه آموزشی نشست نماز از دیدگاه امام حسین (ع) با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز گفت: امر به معروف و نهی از منکر، مهم ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود.به گزارش اشراق24 به مناسبت ماه محرم،برای ارج نهادن به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ عاشورا در بین جامعه هدف و آگاهی از پیام و فلسفه عاشورا یک دوره کارگاه آموزشی نشست نماز از دیدگاه امام حسین (ع)توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خدابنده برگزار شد.

غدیر خلجی دباره اهداف و موضوعات برگزاری این کارگاه اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی شامل اشاره به درسهای بزرگ عاشورا ، اهمیت امر به معروف ونهی از منکر، مهم ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود.

وی تصریح کرد: در این دوره اهمیت اقامه نماز و نیایش در بینش امام حسین (ع)، ضرورت آموختن و دعوت فرزندان به نماز و اشار به آثار جسمانی و روحانی نماز نیز به مددجویان آموزش داده شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خدابنده اضافه کرد: اشاره به خطبه تاریخی سید الشهداء ، نماز بهترین سلاح برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام ، اشاره به فداکاریها و رشادت های حضرت زینب (س) از دیگر موضوعاتی است که در این دوره مطرح شد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر به فرموده رهبری،باید به امر به معروف و نهی از منکر،این واجب فراموش شده در جامعه اهمیت بیشتری داده شود و مسئولان و مردم سعی کنند تا آن را به صورت عملی و نه صرفا زبانی در جامعه پیاده کنند زیرا با محقق شدن آن،بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد اضافه کرد: اقامه نماز و ارج دادن به این فریضه الهی یکی دیگر از اهداف قیام عاشورا بود و حضرت سید الشهدا(ع) به نماز عشق می ورزیدند و شهدا نیز به تآسی از ایشان این کار را انجام می دادند و همین امر نیز باعث الگو و اسوه شدن شهدا شده است.

در پایان کارگاه آموزشی بین شرکت کنندگان بسته های فرهنگی توزیع شد.