امام خمینی(ره)مسير تاريخ را دگرگون و پایه های كنگره‏ هاي كفر و شرك و نفاق را متزلزل ساخت/پانزده خرداد،ماهیت انقلاب اسلامی را مشخص می کند

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: امام خمینی(ره)مسير تاريخ را دگرگون و پایه های كنگره‏ هاي كفر و شرك و نفاق را متزلزل ساخت و تحولات عظيمي‌در جهان ایجاد کرد و نظامي بي بديل را بر اساس اسلام پايه ريزي و رهبري کرد. به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: امام خمینی(ره)مسير تاريخ را دگرگون و پایه های كنگره‏ هاي كفر و شرك و نفاق را متزلزل ساخت و تحولات عظيمي‌در جهان ایجاد کرد و نظامي بي بديل را بر اساس اسلام پايه ريزي و رهبري کرد.DSC09848

به گزارش اشراق24،حجت الاسلام طالبی در خطبه های نماز جمعه قیدار اظهار کرد: در عصر غیبت، ولایت فقیه جایگاه رهبری جامعه را مانند پیامبر و ائمه علیهم السلام دارد بدون شک مصداق این روایت می شود،پس اگر ولایت فقیه ادامه ولایت الرسول و ائمه اطهار علیهم السلام است در این صورت هر کس از ولایت فقیه بگریزد و هر کس از مسیر ولایت فقیه گمراه شود دچار لعنت خدا می شود.

وی افزود: اگر چنان‏چه فقيه در كار نباشد، ولايت فقيه در كار نباشد، طاغوت است،اگر رئيس جمهور با نصب فقيه نباشد، غيرمشروع است و وقتي غيرمشروع شد، طاغوت است؛ اطاعت او اطاعت طاغوت است، طاغوت وقتي از بين مي‏رود كه به امر خداي تبارك و تعالي يك كسي نصب بشود.(صحيفه امام، ج 10، ص 221) ولايت فقيه يك چيزي است كه خداي تبارك و تعالي درست كرده است؛ همان ولايت رسول الله(ص) هست.(صحيفه امام، ج 10، ص 308)

امام جمعه قیدار به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)نیز اشاره کرد و گفت: حضرت امام خميني(ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که با انديشه ‏هاي بلند الهي و تلاش‏هاي صادقانة خويش مسير تاريخ را دگرگون كرد و تحولات عظيمي‌در جهان ایجاد کرد و نظامي بي بديل را بر اساس اسلام پايه ريزي و رهبري کرد و پایه های كنگره‏ هاي كفر و شرك و نفاق را متزلزل ساخت.

وی افزود: امام خون تازه ای در رگهای اسلام و جامعه اسلامی به جریان انداخت و به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز در آورد بت ها را شکست و تخت های فرعونی را لرزاند.

طالبی ادامه داد: امام خميني( ره) یک فيلسوف برجسته الهي،یک عارف رباني بود و سرآمد علما در فقه و اصول و علوم و فنون مختلف بود اما شخصيت برجسته امام به هيچ‏كدام از اين‏ها وابسته نيست، بلكه شخصيت اصلي امام این است که به آیه شریفه «و جاهدوا في سبيل‏الله حق جهاده» عمل کرد،امام ميدان دار مجاهدت في سبيل ‏الله بود  و حق جهاد را ادا کرد .

وی افزود: حضرت امام(ره) در سه عرصه جهاد نمود، جهاد اکبر که مبارزه و جهاد با نفس است و جهاد کبیر«… وَ لاتُطِعِ الكافِرينَ وَ المنافقين» یعنی ايستادگي و مقاومت و عدم تبعيّت از دشمنان و عرصه جهاد بيروني که همان جهاد اصغر است.

طالبی ادامه داد: انقلاب اسلامي امروز در نقطه‏اي قرار گرفته است كه برای ادامه حیات خود بيش از پیش نيازمند اندیشه های ناب امام راحل است و تنها مکتب فکري، سياسي و اجتماعي امام خميني رحمه‌الله می تواند «نقشه‌ي راه ملت ايران» باشد و دشمن این مسئله را می داند به همين به دنبال تحریف شخصیت و اندیشه های امام است و عده ای هم مغرضانه یا جاهلانه در خط دشمن قرار گرفتند و تبدیل به پیاده نظام دشمن شدند. که مقام معظم رهبری در سال گذشته در سالگرد حضرت امام فرمودند و امسال هم بر آن تاکید نمودند:«که اگر راه امام را گم كنيم يا فراموش كنيم يا خداي نكرده عمداً به كنار بگذاريم، ملّت ايران سيلي خواهد خورد»

وی افزود: تنها راه مقابله با تحریف شخصیت و مکتب امام طبق فرمایش مقام معظم رهبری بازخواني اصول مستند مکتب امام است  «اثبات اسلام ناب محمدي و نفي اسلام آمريکايي»، «اعتماد به صدق وعده‌ي الهي و بي‌اعتمادي به مستکبران»، «اعتماد به اراده و نيروي مردم»، «حمايت جدي از محرومان و مخالفت با اشرافي‌گري»، «حمايت از مظلومان جهان و مخالفت صريح و بي‌ملاحظه با قلدران بين‌المللي»، «استقلال و رد سلطه‌پذيري»، و «تأکيد بر وحدت ملي» از بینات اصول مکتب امام است یکی از اصول مكتب سياسي امام  نفي رابطه و سازش با شيطان بزرگ و نظام سلطه‏ است وقتي كه امام از آمريكا به‏عنوان شيطان بزرگ ياد مي‏كند، اين نامگذاري دو نكته ظريف دارد اول این که شيطان سرچشمه تمام ناپاكي‏ها و رذيلت‏ها در جهان هستي است؛ و ثانیا شيطان دشمن آشتي‏ناپذير خدا و انسان است و مقابله شيطان با انسان تا روز قيامت ادامه دارد.

طالبی ادامه داد: در حقيقت حضرت امام با اين نامگذاري بر آشتي ‏ناپذيري خود با آمريكا تأكيد مي ‏كند و آن‏را سازش‏ناپذيري بين اسلام و كفر مي ‏داند.

وی افزود: بهترین و مطمئن ترین کسی که می‌تواند امام را برای ما معرفی کند و راه (ره) و فرهنگ و مکتب امام تبیین و تفسیر کند خلف صالح امام یعنی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

طالبی ادامه داد: هر کس در مورد حضرت امام می خواهد اظهار نظر کند باید بر مبنای اصولی باشد که در منابع مربوط به امام وجود دارد نباید هر آنچه را که خود مي‌پسندد به امام(ره) نسبت دهد.

امام جمعه قیدار به انتصاب مقام حضرت امام خامنه ای نیز اشاره کرد و گفت: حضرت امام با رحلت خود انقلابی دیگر بر پا کرد ده میلیون دل بی قرار را بر جنازه مطهر خود گرد آورد و صدها میلیون را در سراسر جهان عزا دار کرد همان طور که در زندگی اش تختهای فرعونی را به لرزه در آورده بود با رحلت خود نیز خواب و خیال باطل را از چشم دشمنان ربود.

وی افزود: رحلت بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي در چهاردهم خرداد در شرايط بسيار حساس اتفاق افتاد تحليل هاي دشمنان بر اين بود كه پايان عمر امام پايان كار انقلاب اسلام را نيز به رقم خواهد زد.

طالبی ادامه داد: اما انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به مقام ولایت فقیه که با رای ونظر خبرگان و سفارش و تاکید حضرت امام صورت پذیرفت امید دشمنان را در فاصله کمتر از یک روز به یأس مبدل ساخت.و شکی نیست که در انتخاب ایشان به رهبري دست غيبي در كار بود.

وی افزود: يكي از مهم‏ترين تلاش‏هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در طول نزديك به سه دهه گذشته اين بوده است كه راه امام تداوم يابد، و اصول مكتب امام و بينات راه امام دستخوش بازي بازي‏گران سياسي و تحريف دشمنان و ناآگاهان نشود.

طالبی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچون ديده‏باني نافذالبصيره‏ حركت‏هاي جبهه دشمن را رصد کرده و همیشه زودتر از آن‏كه دشمن طرح‏هاي خود را عملي كند نسبت به آن تذكر داده و مردم و مسئولین را از  طرح‏ها و توطئه های آن ها آگاه کند.

وی افزود: انقلاب اسلامي پس از امام با بحران‏هاي و طوفان های سهمگین مختلف و متعددي روبه‏رو شد که مقام معظم رهبری با آن رهبری و درایت الهی که داشتند انقلاب را به سلامت از همه آن بحران‏ها  عبور دادند.

طالبی به پانزده خرداد سال 1342نیز اشاره کرد و گفت: سالروز 15 خرداد سال 1342 خمیر مایه نهضت بزرگ ایران به رهبری امام راحل است که دستاورد بزرگ آن همان پیروزی انقلاب اسلامی پس از 15 سال در 22 بهمن است حضرت امام اهمیت ویژه ای برای پانزده خرداد قائل بودند و جملات عجیبی در مورد آن دارند.

وی افزود: پانزده خرداد، ماهیت انقلاب ما را مشخص می کند حادثه‌اي است كه اگر درست فهميده شود و عوامل و انگيزه‌هاي آن براي مردم به درستي تشريح گردد،براي هيچكس شكي باقي نخواهد ماند كه اين انقلاب برخاسته از ايمان اسلامي مردم است كه با رهبري علماي دين انجام گرفته است .

طالبی ادامه داد: پانزده خرداد يك شعار بيشتر نداشت و آن شعار دين بود که حضرت امام در آن سخنرانی تاریخی خود در روز عاشورا در 13 خرداد ایراد فرمود حقايق افشا نشده‌ي را با مردم بي‌واسطه در ميان گذاشتند.

وی افزود: امام در سخنرانی  عجيب و بنيان‌كن مدرسه فيضيه به بنیادی ترین مساله تكيه كردند و آن اينكه «دستگاه سلطنت با اسلام مخالف است» و شاه را تهديد كردند كه «چنانچه تو به همين ترتيب بخواهي عمل كني من اعلام خواهم كرد كه اين آدم دين ندارد.،مردم هم تو را تحمل نخواهند كرد.

طالبی ادامه داد: پس آنچه كه در 15 خرداد محور بود اسلام بود و همین محور باعث پيوند مستحكم ملت و امام شد و اسلام بود که امت را به هم پيوند داد. و آن حرکت عظیم را به وجود آورد .

وی در آستانه حلول ماه مبارک رمضان گفت: از ماه معظم شعبان چند روزی باقی نمانده است تلاش کنیم در این چند روز موفق به توبه و اصلاح نفس شویم و با سلامت نفس بدون کینه و کدورت داشتن از دیگران وارد ماه مبارک شویم و این که در مناجات شعبانیه می خوانیم «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل الی معدن العظمه و تصیر ارواحنا معلقه بعز قدسک» بیانگر این مطلب است که مردان الهی باید پیش از رسیدن ماه رمضان خود را آماده سازند و از غیر خدا انقطاع حاصل کنند و به میهمانی خدا برسند.

طالبی ادامه داد: در ماه مبارک شرکت در مساجد ، مجالس وعظ ، منابر و سخنرانی ها از اهمیت فراوانی برخوردار است پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مسجد را به عنوان بازار آخرت معرفی می کند المسجد سوق من اسواق الاخره و امام صادق علیه السلام به عنوان محبوبترین سرزمین ها پیش خدا در دنیا بیان می کند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم است نکند قرآن در ماه نزولش هم غریب و مظلوم باشد تلاش کنیم در همه مساجد جلسات قرائت قرآن کریم برگزار شود در شنیدن کلام الهی اثری ویژه است گاهی پیامبر خدا می نشستند و به عبدالله بن مسعود می فرمود: تو قرآن بخوان من گوش کنم گفت آقا شما قرآن را آوردید من بخوانم شما گوش کنید فرمود پسر مسعود در شنیدن اثری است که در گفتن و خواندن نیست.

طالبی ادامه داد: خود مان را از موعظه و آموختن احکام الهی و معارف الهی بی نیاز ندانیم گاهی رسول خدا به جبرئیل می فرمود عظنی مرا موعظه کن گاهی امیر المومنین علیه السلام به غلام خود قنبر می فرمود عظنی .

امام جمعه قیدار افزود: مهمتر از همه در غذای خود دقت کنیم که از حرام نباشد اگر زکات یا خمس مال را ندادیم حساب کنیم و بپردازیم اگر سال خمسی نداریم حتما قبل از حلول ماه رمضان برای خود سال مالی تعیین کنیم چرا که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «الْعِبَادَةُ مَعَ أَكْلِ الْحَرَامِ كَالْبِنَاءِ عَلَى الرَّمْلِ»؛ عبادت کسی که حرام خواری می کند مانند ساختمانی است که بر روی شنزاری روان بنا شده باشد.