اقدام بانوی خدابنده ای با راه اندازی پرده سرا به اقتصاد مقاومتی عمل کرد/ نسیه مهمترین مشکل خیاطان پرده دوز

یکی از بانوان هنرمند خدابنده ای توانست با توکل بر خدا، همت و تلاش خود و حمایت های بی دریغ خانواده و ایجاد اشتغال به درآمد برسد و اقتصاد مقاومتی را معنا کند. به گزارش اشراق۲۴،ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک زود بازده از زوایای مختلف دارای مزیت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به سطح گسترده […]

یکی از بانوان هنرمند خدابنده ای توانست با توکل بر خدا، همت و تلاش خود و حمایت های بی دریغ خانواده و ایجاد اشتغال به درآمد برسد و اقتصاد مقاومتی را معنا کند.
photo_2016-09-25_23-24-23photo_2016-09-25_23-24-12photo_2016-09-25_23-23-23dsc_0004

به گزارش اشراق۲۴،ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک زود بازده از زوایای مختلف دارای مزیت و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به سطح گسترده آن است ؛کارگاه های کوچک جهت راه اندازی به سرمایه زیادی احتیاج ندارد و برای شروع فعالیت آنها  نیازی نیست تا بیرون از شهر باشید و برخی از همین کارگاه ها را می شود در سطح شهر و حتی داخل منازل مسکونی هم راه اندازی کرد.

استفاده از تمام ظرفیت های موجود کشور برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ضروری است که یکی از این ظرفیت ها ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک زودبازده است.

بانوی هنرمند خدابنده ای که روزی آرزوی داشتن یادگرفتن خیاطی و داشتن بهترین چرخ خیاطی را داشت اکنون چرخ خیاطی اش را برای انتقال تجربیات به افراد علاقه مند و کمک به اقتصاد خانواده می چرخاند.

بانوی کافرین سهروردی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: آمنه محمدی متولد سال۵۹ در شهر سهرورد از توابع بخش مرکزی و مجرد هستم و میزان سوادم  پنجم ابتدائی است.

وی افزود: از زمان بچگی به خیاطی علاقه زیادی داشتم و چون مادرم در خانه خیاطی می کرد من هم این مهارت را از وی یاد گرفتم و پرده دوزی را در کلاس های آموزشی فرا گرفتم.

این بانوی سهروردی ادامه داد: نزدیک شش سال است که مغازه خیاطی و پرده سرا در شهر سهرورد راه اندازی کرده ام و در آنجا مشغول فعالیت هستم.

وی افزود: پرده،وسائل آشپزخانه،بالش،سرویس آشپزخانه و چادر و البته به صورت محدود لباس می دوزم و از این طریق امرار معاش می کنم.

محمدی ادامه داد: به ده نفر آموزش داده ام  و آنها نیز برای خود مشغول به کار هستند و در حال حاضر دو شاگرد دارم و با سه عدد چرخ خیاطی گلدوزی و صنعتی و سر دوزی کارهای خیاطی مشتریان را انجام می دهم.

وی افزود: در ابتدای کار یک میلیون داشتم و ۱۰میلیون تومان نیز از بسیج سازندگی سپاه خدابنده وام گرفتم و با آن پارچه،چرخ خیاطی و وسائل پرده خریداری کردم.

این بانوی فعال عرصه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: قیمت پرده ها با توجه به نوع پارچه و طرحی که برای دوخت آنها انتخاب می شود متفاوت است و با توجه به قیمت و مدل درخواستی مشتریان برای آنها پرده می دوزم.

وی افزود: بازار فروشم متوسط و متغییر است و در زمان نزدیک عید و مراسمات عروسی ها و جشن ها فروشمان خوب است و در مواقع دیگر کمتر می شود.

محمدی ادامه داد: نسیه مهمترین مشکل پرده دوزها محسوب می شود و از آنجائی که در شهر کوچکی زندگی می کنم و تقریبا همه را می شناسم بخاطر این امر مجبور به دادن پرده به صورت نسیه می شوم.

وی عنوان کرد: اگر مسئولان حمایتم کنم می توانم پارچه،چرخ و وسائل خیاطی و پرده دوزی بیشتری بخرم و بانوان زیبادی را آموزش دهم تا آنها هم برای خود منبع درآمدی داشته باشند و یا افرادی که ماهر هستند در پرده سرا مشغول به کار شوند.

محمدی اضافه کرد: اکثر خانم هایی که آموزش می بینند چرخ خیاطی ساده دارند و اگر مسئولان حمایت کنند و تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار دهند هر کارآموز می تواند با چرخ صنعتی که گلدوزی هم می کند در خانه برای خود و حتی افراد دیگر خانواده که به آنها هم آموزش می دهد اشتغالزایی کند و علوه بر این که از بیکاری رهایی پیدا می کند بلکه با راه اندازی مشاغل خانگی سهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و در تامین هزینه های اقتصادی خانواده مشارکت داشته باشد.

این بانوی فعال عرصه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: اگر وامی که به یک نفر داده می شود به چندین نفر مانند شرکت تعاونی داده شود بسیار بهتر است و در این صورت امکانات و به دنبال آن میزان تولید و البته اشتغال بیشتری خواهیم داشت.

محمدی از سپاه شهرستان خدابنده  که تسهیلاتی را در اختیار وی قرار داده بود تا بتواند در تحقق شعار سال اقدام و عملی داشته باشد بسیار تشکر کرد و از خبرنگار اشراق۲۴ هم به دلیل انعکاس خبری نیز قدردانی کرد.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: فقط پشتکار و همت والا است که میتواند کمک کند تا ما نیز برای حل گوشه ای از مسائل و مشکلات پیش رو تلاشی کنیم و در زندگی مثمر ثمر باشیم و سخن پایانی ام فقط یک کلام است” از تو حرکت از خدا برکت و این که خواستن توانستن است”.