افتتاح چندین پروژه در هفته دولت در خدابنده+تصاویر

  به مناسبت هفته دولت،چندین پروژه در شهرستان خدابنده با حضور درویش امیری استاندار زنجان و مسئولان شهرستانی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. به نقل از اشراق۲۴،به مناسبت هفته دولت،چندین پروژه در شهرستان خدابنده با حضور درویش امیری استاندار زنجان،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار،میرزایی فرماندار،بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای […]

 

به مناسبت هفته دولت،چندین پروژه در شهرستان خدابنده با حضور درویش امیری استاندار زنجان و مسئولان شهرستانی افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به نقل از اشراق۲۴،به مناسبت هفته دولت،چندین پروژه در شهرستان خدابنده با حضور درویش امیری استاندار زنجان،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار،میرزایی فرماندار،بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام عیوضی امام جمعه زرین رود و دیگر مسئولان شهرستانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

پارک خانواده، انبار چند منظوره شرکت تعاونی روستای پرچین ( برای توزیع نهاده ها و خرید محصولات کشاورزی )،ساختمان دهیاری روستای توپقره ، پانسیون پزشک روستای دوتپه سفلی ، آسفالت ریزی روستاهای لاچوان،آقجه قیا،محموداباد،گوندره،حصار و دوتپه سفلی،ساختمان دهیاری روستای توپقره، آبیاری تحت فشار روستاهای نعلبندان و محمود اباد از جمله طرحایی بود که افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت .

همچنین بهره برداری از سیلوی صد هزار تنی ذخیره غلات شهر زرین رود،طرح آبیاری تحت فشار سنترپیوت شهرستان و افتتاح فاز اول مجتمع خدماتی رفاهی ولایت زرین رود شهرستان خدابنده نیز انجام شد.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مراسم افتتاح فاز اول پروژه سیلوی ذخیره غلات زرین رود این شهرستان،با اشاره به اینکه از برکات سفر قبلی مقام عالی استان به شهرستان خدابنده، احداث پروژه سیلوی غلات زرین رود، از سرگرفته شد و بعد از حدود۱۱ماه برای افتتاح آماده شده است، افزود : خوشبختانه اکنون با تلاش و پیگیری مسئولان استان، فاصله بین آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه ها به حداقل رسیده است.
وی یادآور شد: علیرغم محدودیت های اعتباری و شرایط اقتصاد داخلی و با وجود تحریم های اقتصادی خارجی علیه ایران، مدت زمان احداث و اجرای پروژه ها کاهش چشمگیری داشته است.
نماینده مردم خدابنده با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان باهنر و رجایی، ابراز امیدواری کرد: با سفر استاندار زنجان به شهرستان خدابنده، شاهد پیشرفت و توسعه منطقه و نیز نجات این شهرستان از محرومیت باشیم.
وی با اشاره به مجوز احداث بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی شهرستان خدابنده که با همت عالی استاندار و پیگیری های ریاست دانشگاه علوم پزشکی زنجان اخذ شده است، اظهار کرد: امیدواریم طی سه سال آینده با بهره برداری از این بیمارستان، دغدغه بهداشت و درمان مردم منطقه برطرف شود.
بیگدلی همچنین دوبانده شدن محور مواصلاتی شهرستان های سلطانیه و خدابنده را یکی دیگر از مهمترین مطالبات مردم منطقه عنوان کرد و گفت: با تایید ها و حمایت های مقام عالی استان، بخش عمده این مسیر در ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیکاری جوانان به ویژه جوانان تحصیلکرده را از عمده ترین مشکلات مردم در شهرستان خدابنده برشمرد و اظهار کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و همچنین مشکلات جامعه، مسئله بیکاری جوانان است که رفع این امر از اولویت های شهرستان خدابنده به شمار می آید و با تلاش های استاندار و جذب منابع و سرمایه گذاری ها در حل این مسئله، گام های مهمی برداشته خواهد شد.

*افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی ولایت زرین رود
نماینده مردم خدابنده همچنین در مراسم افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی ولایت زرین رودگفت: پارسال وقتی نماینده شدم دغدغه ام این بود چرا این پروژه خوابیده و پیشرفت چندانی نداشته که با مدیر عامل این مجموعه صحبت های شد و با همت این عزیزان و شرکای جدیدی که به این مجموعه اضافه شد خدا رو شکر توانستند این پروژه را به مرحله افتتاح برسانند و امیدوارم در طی روند اجرای این پروژه از کمک های شایسته استانداری و جهاد بتوانیم استفاده کنیم.

این مجتمع در کیلومتر ۵ جاده زرین رود ـ همدان قرار دارد و شامل رستوران، تأسیسات اقامتی، فضای بازی کودکان، آلاچیق، پمپ بنزین و … است .
سرمایه گذاری فاز اول این مجتمع ۲۵میلیارد ریال و رقم کل سرمایه گذاری برای هر دو فار ۴۵ میلیارد ریال است.  مجتمع خدماتی رفاهی ولایت در زمینی به مساحت ۱۹هزار متر مربع با زیر بنای ۲۰۰ متر مربع احداث خواهد شد، اشتغال زایی این مجموعه در فاز اول ۱۲ نفر است و در مجموع اشتغال زایی کل مجموعه ۲۰ نفر خواهد بود .

یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز گفت: « این اقامتگاه درجه ۳ است و در فاز اول ظرفیت پذیرش ۱۰ گردشگر را دارد و در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر قرار دارد وشامل ۲ اتاق است.
او درخصوص میزان سرمایه گذاری نخستین اقامتگاه بوم گردی زنجان عنوان کرد: «میزان سرمایه گذاری اولیه ۱۰۰ میلیون تومان است و سرمایه گذار برای تکمیل و تجهیز مجموعه در فاز دوم، به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.
او افزود: «با افتتاح این اقامتگاه زمینه اشتغال سه نفر به صورت مستقیم و سه نفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

*افتتاح اولین سینما سیار در شهرستان خدابنده

درویش امیری، استاندار زنجان نیز در مراسم افتتاح نخستین سینمای دیجیتال خدابنده با تاکید بر تاثیرگذاری هنر سینما روی جامعه گفت: هنر سینما ارتباط مستقیم و موثری با مخاطب برقرار می‌کند.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح این سینما در شهرستان خدابنده، افزود: امیدواریم با استقبال خوب مردم این شهر از سینما سیار، زمینه فعالیت این هنر در شهرستان فراهم شود وعلاقه‌مندان بتوانند از این موقعیت استفاده کنند.
ناصر مقدم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به رونق صنعت سینما در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: بعد از دولت یازدهم وضعیت سینما بهتر شده و صنعت سینما روند رو به رشدی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد سینماهای کشور در حال افزایش است، گفت: هم‌اکنون بخش خصوصی نیز در این بخش فعال شده و امیدواریم این روند در زنجان نیز شروع شده و بخش خصوصی وارد صنعت سینما شود.

مقدم افتتاح سینما سیار در فرهنگسرای اشراق شهرستان خدابنده را ابتکار سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه رسانه‌های تصویری عنوان کرد و افزود: در اغلب شهرستان‌های استان به دلیل نبود سالن سینما، امکان اکران فیلم‌های روز کشور وجود نداشت به همین دلیل امروز در قالب طرح “سینما سلام”، شاهد افتتاح سینما سیار خدابنده در این شهرستان هستیم تا مردم این منطقه نیز از این هنر استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: سینمای خدابنده هر روز در یک سانس فعالیت خواهد کرد و در صورت استقبال، به چند سانس در روز افزایش خواهد یافت، در صورت عدم استقبال نیز چند روز در هفته به اکران فیلم‌های روز کشور می‌پردازد.

گفتنی است بعد از افتتاح این سینما، فیلم سه بیگانه ساخته مهدی مظلومی به اکران درآمد و سپس دیدار مــــردمی استاندار زنجان به همراه نماینده مــردم  شهرستان خدابنده و دیگر مسئولان در حرم قیدار نبی(ع)برگزار شد.

شایان ذکر است که در هفته دولت نیز مراکز خدمات جامع سلامت شماره ۱ و ۳شهر قیدار، توزلو ، زرند و پایگاههای سلامت غیرضمیمه سهرورد ، محمدیه ،پشت بیمارستان قیدار و پانسیون ۲ واحدی پزشکان مرکز خدمات جامع سلامت سهرورد و نخستین اقامتگاه بومگردی استان زنجان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان خدابنده نیز افتتاح شد.