اعتیاد،مسبب ایجاد آسیب های اجتماعی و نابسامانی خانواده ها

  فرماندار خدابنده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که علاوه بر هلاکت فرد ، مسبب ایجاد آسیب های اجتماعی و نابسامانی خانواده ها می شود. به گزارش اشراق۲۴،چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به ریاست حمید میرزایی فرماندار شهرستان خدابنده در محل […]

 

فرماندار خدابنده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که علاوه بر هلاکت فرد ، مسبب ایجاد آسیب های اجتماعی و نابسامانی خانواده ها می شود.

به گزارش اشراق۲۴،چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به ریاست حمید میرزایی فرماندار شهرستان خدابنده در محل سالن جلسات امام علی (ع) فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان خدابنده ضمن بیان اینکه اعتیاد بلای خانمان سوزی است که علاوه بر هلاکت فرد ، مسبب ایجاد آسیب های اجتماعی و نابسامانی خانواده ها می شود ، همه مسئولیان ذیربط را ملزم به هماهنگی و همکاری برای پیشگیری از رشد بیش از پیش این معضل در شهرستان و تلاش برای حمایت از خانواده های آسیب دیده و بهبود یافتگان کرد.

وی همچنین اظهار داشت: باید نسبت به سلامت و آینده جامعه اسلامی خود دغدغه داشته باشیم و هم اینک که بخشی از افراد گرفتار اعتیاد می شوند نیازمند توجه ویژه هستند که در این راستا شورای مبارزه با مواد مخدر باید تمامی نیازمندی ها را رصد کند.

میرزایی ادامه داد: یماری اعتیاد که هر روز شکل و رویی به خود گرفته است، در روزگار گذشته اشکال سنتی به خود گرفته بود.اما و امروز با گذشت زمان و ماشینی شدن زندگی روزمره این بیماری شکل صنعتی به خود گرفته است.

وی افزود: آنچه که در کنار بیماری اعتیاد می‌شود در ظاهر زندگی فرد مصرف‌کننده مواد مخدر مشاهده کرد، تنهایی است، تنهایی که با درد خماری سیاه شب به سپیده نئشگی صبح گره می‌خورد و تفاوتی نمی‌کند که بیمار آلوده به اعتیاد سنتی باشد یا صنعتی هرچه که باشد دردش خانمان‌سوز و نابودکننده است و زمانی که این ماده مخدر به بدن وابسته او نمی‌رسد کارهای غیر‌عقلانی از او دیده می‌شود که این مشاهدات در بیمار اعتیاد صنعتی بیشتر است.
وی افزود: آمفتامین، شیشه، کریستال و آیس نام مواد مخدر صنعتی است که به سرعت جایگزین مواد مخدر سنتی با شعارهای «مرفین ندارد»، «لاغر می‌کند»، «شادی‌آور است» و… مهمان ناخوانده محافل جوانان شده ولی این مهمان ناخوانده کمر به قتل دوستداران خود بسته است.