اعتبار صفر واردات بنزین در بودجه/معاون پالایش و پخش: لایحه می دهیم

به گزارش ثبیر، براساس اظهارات مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و در تائید گفته های وزیر نفت قرار است مقدار کمی بنزین سوپر به منظور اکتان افزایی در سال جاری وارد کشور شود. نمایندگان مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هیچ سد و مشکلی برای واردات بنزین توسط وزارت نفت نمی […]

به گزارش ثبیر، براساس اظهارات مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و در تائید گفته های وزیر نفت قرار است مقدار کمی بنزین سوپر به منظور اکتان افزایی در سال جاری وارد کشور شود.

نمایندگان مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هیچ سد و مشکلی برای واردات بنزین توسط وزارت نفت نمی بینند بنابراین می توان گفت که این مجوز از سوی مجلس برای واردات بنزین به نوعی صادر شده است.

براساس اطلاعات بدست آمده هم‌ اکنون درکشور توسط پالایشگاه ها و مجتمع های پتروشیمی روزانه 67 میلیون لیتر بنزین تولید می شود که با تزریق 8 میلیون لیتری بنزین ذخیره شده در مخازن می توان مصرف روزانه 75 میلیون لیتری این روزهای کشور را جبران کرد.

همچنین در ماه آتی قرار است دو مجتمع پالایشی اصفهان و تبریز نیز بهبود کیفیت تولید داده و حجم تولید بنزین خود را افزایش دهند، می‌توان گفت در مهر ماه آینده حدود 5 میلیون لیتر بنزین به حجم فعلی افزوده شود که براین اساس تولید بنزین کشور به حدود 72 میلیون لیتر در روز می رسد.

بنابه اظهارات مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و همچنین سابقه ای که از میزان مصرف در فصل سرما سراغ داریم باید گفت همزمان با بازگشایی مدارس میزان مصرف بنزین کاهش می یابد که انتظار می رود مصرف به روزانه 70 میلیون لیتر برسد.

اگرچه با این شرایط نیاز به واردات بنزین احساس می شود اما نکته حائز اهمیت ل این است که در قانون بودجه سال جاری هیچ رقمی برای واردات بنزین در نظرگرفته نشده است بنابراین سوال اساسی این است که بودجه مورد نیاز برای واردات بنزین سوپر از چه طریقی قرار است تامین شود.

اصغر رمضانی معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می گوید:اگرچه هم اکنون در قانون بودجه هیچ رقمی برای واردات بنزین دیده نشده است اما اگر قرار باشد تا بنزین مورد نیاز وارد شود حتما خارج از بودجه و با ارائه یک لایحه می توان این بودجه را تامین کرد.

وی ادامه می دهد: به نظر می رسد مجلس به منظور تامین منابع مورد نیاز برای واردات مشکلی ایجاد نکند.