بازدید نماینده مردم شهرستان خدابنده درمجلس شورای اسلامی از امورمنابع آب این شهرستان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، "سیدالبرزحسینی" نماینده مردم شهرستان خدابنده درمجلس شورای اسلامی از امورمنابع آب این شهرستان بازدید کرد و در جریان نحوه رسیدگی و پیگیری پرونده های منابع آب زیرزمینی قرار گرفت.

به گزارش نسیم اشراق،سعید نصیری”مدیرامورمنابع آب شهرستان خدابنده با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب این شهرستان و تعداد چاههای مجاز و غیرمجاز منطقه، اظهارکرد: با افزایش روند افت سفره ها بر اثر اضافه بداشت ها، دیگر ذخیره ای در آبخوان دشت ها باقی نخواهد ماند.

نصیری گفت: هدف از اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی، کنترل افت سطح آب زیرزمینی است که بایستی به این مقوله توجه ویژه ای شود.

وی فرهنگ سازی را گام اصلی اثربخشی و پایداری طرح تعادل بخشی ذکر کرد و افزود: برنامه های این پروژه مهم بایستی در این شهرستان با همراهی فرماندار، بخشداران ، دهیاران و شوراهای محلی ائمه جماعات ، سازمان تبلیغات اسلامی و…  انجام شود.

 مدیرامورمنابع آب شهرستان خدابنده تصریح کرد: حفاظت از حرایم قانونی منابع آب، جلوگیری از تعرض به بستر و حریم رودخانه ها و ساخت و سازهای غیر مجاز از موضوعات مهمی است که در صورت عدم رعایت آنها ، این عوامل می توانند منشاء آسیب های جدی و جبران ناپذیری به منابع آب و در معرض خطرقرار گرفتن جان و مال مردم و زیرساخت ها شوند

نماینده مردم شهرستان خدابنده درمجلس شورای اسلامی نیز گفت: حفاظت از منابع آب یک امر مهمی است که  برای آینده منطقه از استراتژی بالایی برخورداراست.

مهندس حسینی در این دیدار با تشکر از احساس مسئولیت مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان و مدیرامورمنابع آب این شهرستان و همکارانشان در پیگیری موضوعات منابع آب خدابنده، اظهار داشت: این حوزه، حوزه تخصصی شماست وما منعکس کننده نظرات و دغدغه های مردم به این امور هستیم.

وی به تامین آب صنعت در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت:تامین آب صنایع و راه اندازی کارخانه های تولیدی می تواند جلوی مهاجرت افراد بومی منطقه به دیگر شهرستانهای و استانها را بگیرد تا برای امرار معاش خودشان با مشکل روبرو نباشند.

وی درپایان از امورمنابع آب شهرستان خدابنده بازدید کرد و در درجریان روندفعالیت های کارکنان این امور قرار گرفت .