ارتقای سطح بینش و معرفت نسل جوان از اهداف برنامه های اوقاف است

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان با اعلام این که برنامه های اداره اوقاف اهداف خاصی را دنبال می کند گفت: ارتقای سطح بینش و معرفت نسل جوان از اهداف برگزاری برنامه های اداره اوقاف است. حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان، در گفت و […]

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان با اعلام این که برنامه های اداره اوقاف اهداف خاصی را دنبال می کند گفت: ارتقای سطح بینش و معرفت نسل جوان از اهداف برگزاری برنامه های اداره اوقاف است.IMAGE635348955639365165

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان، در گفت و گو با خبرنگار اشراق آنلاین، عمل به رهنمودهای رهبری را سرلوحه فعالیت های اداره اوقاف توصیف کرد و اظهار داشت: اداره اوقاف خدابنده در راستای سیاست‌های عالیه سازمان اوقاف برنامه‌های مختلفی را در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان اجرایی می‌کند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های مختلف در امامزادگان و بقاع متبرکه عمل به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی است که خوشبختانه طی چند سال گذشته اداره اوقاف خدابنده در این راستا موفق عمل کرده است.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به استقبال مطلوب مردم از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی اوقاف گفت: با آمار گرفته شده هر سال تعداد افرادی که در جوار بقاع متبرکه در قالب برنامه‌های مختلف حضور پیدا می کنند، افزایش می‌یابد و سالانه بیش از 50 برنامه فرهنگی در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان برگزار می‌شود که برخی از آنها مناسبتی بوده و برای ایام ولادت ائمه (ع) طراحی شده است.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده زنجان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 13 رجب سالروز ولادت امام علی (ع) تأکید کرد: امسال نیز همزمان با 13 رجب و روز ولادت امام علی (ع) جشن میلاد این بزرگوار در برخی از بقاع شاخص برگزار خواهد شد که این جشن بزرگ برای برخی از مساجد نیز برنامه ریزی شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری برنامه های مختلف از سوی اداره اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف از سوی اداره اوقاف، اهداف خاصی از جمله ارتقای سطح بینش و معرفت مردم به ویژه نسل جوان را دنبال می کند که آن نیز برگرفته از سیره معصومین (ع) است.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان سیره ائمه (ع) را بهترین سبک زندگی دانست و گفت: شناساندن سیره زندگی ائمه معصومین (ع) به جامعه و نمایان کردن این الگوی های مناسب در زندگی از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه است که با بررسی های به عمل آمده خوشبختانه بازتاب برگزاری چنین برنامه‌هایی در جامعه مطلوب گزارش شده است.