اداره اوقاف شهرستان خدابنده 4 هزار نفر حافظ قرآنی تربیت کرده است/استقبال از اجرای طرح حافظ قرآن در خدابنده مطلوب است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور افزود: در همین راستا طبق سهمیه‌بندی صورت گرفته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز قریب به 4 هزار نفر حافظ قرآنی تربیت کرده است. حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی،رئیس اداره اوقاف […]

hefzرئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور افزود: در همین راستا طبق سهمیه‌بندی صورت گرفته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز قریب به 4 هزار نفر حافظ قرآنی تربیت کرده است.
حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی،رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: سازمان اوقاف با هدف ترویج فعالیت‌های دینی و قرآنی برنامه‌های متعددی را طی سال اجراء می‌کند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور افزود: در همین راستا طبق سهمیه‌بندی صورت گرفته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز قریب به 4 هزار نفر حافظ قرآنی تربیت کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم برای رده‌های سنی مختلف به مدت چهار سال اجراء شد، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال از اجرای این طرح در شهرستان مطلوب و در حد انتظار بود.
محمدی با بیان اینکه در همین راستا به صورت سالانه مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور و به تبع آن استان‌ها و شهرستان‌های تابعه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات به صورت سالانه برگزار می‌شود و امسال نیز سی و نهمین دوره این مسابقات در شهرستان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل در 31 اردیبهشت برگزار شد، اضافه کرد: همچنین مسابقات رشته اذان و ابتهال و دعاخوانی و مسابقات سراسری مفاهیم نیز در قالب تفسیر سوره مبارکه یونس برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه مسابقات اعلام شده در دو بخش خواهران و برادران و در رده سنی بالای 18 سال برگزار شد، اظهار کرد: طی روزهای آینده برنامه تجلیل از نفرات برگزار برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نفرات برتر قرآنی در رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، 10 جزء قرآن کریم، 20 جزء قرآن کریم، حفظ کل، قرائت، ترتیل، ابتهال و دعا خوانی طی روزهای آینده تجلیل خواهند شد، تصریح کرد: در رشته اذان نیز به نفرات اول تا سوم در بخش برادران جوائزی اهداء خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده تصریح کرد: در مجموع 500 نفر در مسابقات قرآن کریم خدابنده در رشته‌های مختلف حضور داشتند.

این مسئول درباره برنامه های این اداره در ماه مبارک مضان تصریح کرد: در شهرستان خدابنده در امامزاده ابراهیم سجاس و قیدار نبی(ع) مراسم جزء خوانی برگزار می شود.

محمدی اعلام کرد: در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان دو تن از قاریان مصری به دعوت این اداره میهمان مردم شهر مومن و مذهبی قیدار خواهند بود و محفل انس با قرآن با حضور آنها انجام می شود.