احداث نخستین خانه کوهنورد زنجان در قیدار

شهردار قیدار گفت: نخستین خانه کوهنورد استان زنجان در شهر قیدار احداث می‌شود. به گزارش نسیم اشراق به نقل از ایسنا،سیدمصطفی موسوی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه خانه کوهنورد قیدار خبر داد و افزود: این پروژه در راستای توسعه ورزش کوهنوردی احداث می‌شود و پیش‌بینی می‌شود، ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد. وی […]

شهردار قیدار گفت: نخستین خانه کوهنورد استان زنجان در شهر قیدار احداث می‌شود.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از ایسنا،سیدمصطفی موسوی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه خانه کوهنورد قیدار خبر داد و افزود: این پروژه در راستای توسعه ورزش کوهنوردی احداث می‌شود و پیش‌بینی می‌شود، ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه خانه کوهنورد در دامنه کوه قیدار نبی (ع) در حال احداث است، اضافه کرد: پس از افتتاح این محل به منظور کمپ آغاز پیمایش کوهنوردی، برگزاری استاژهای فنی، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در اختیار کوهنوردان گذاشته می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به جایگاه ورزشکاران شهر قیدار در سطح ملی و فراملی و اهمیت حمایت از افتخارآفرینان شهرستان، افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار مناسب درصدد توسعه ورزش شهرستان است و این مهم را از اولویت های خود می‌داند.

موسوی با تاکید بر لزوم ارج نهادن و بها دادن به ورزشکاران، گفت: به پاس قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی ورزشکاران و ترغیب جوانان به امر ورزش و سلامتی، المان مرد کوهنورد توسط هنرمندان مجسمه‌ساز ساخته و به زودی در جوار خانه کوهنورد نصب خواهد شد.

شهردار قیدار با ضروری دانستن مقابله با آسیب‌های اجتماعی، متذکر شد: آسیب‌های اجتماعی از آفت‌های مهم جامعه امروزی است و هر کس به سهم خود وظیفه مقابله با آن را دارد تا از گسترش آن جلوگیری شود و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی نقش به‌سزایی در تشویق و ترغیب جوانان به ورزش دارد.

وی با یادآوری شعار شهرداری قیدار مبنی بر «قیدار؛ شهر نشاط و زندگی»، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های ورزش، به ویژه ورزش کوهنوردی، آرامش و حس آسودگی خاطر است که در ایجاد نشاط اجتماعی و دوری از استرس‌ها اثرگذار و حائز اهمیت است.

موسوی ادامه داد: افزایش سرانه ورزشی سطح شهر قیدار از اولویت‌های ایجاد شهر با نشاط است و سهم بسزایی در سلامت روان شهروندان دارد؛ بنابراین شهرداری و شورای اسلامی شهر توجه به ورزش شهروندی و همگانی کردن ورزش را از اولویت‌های خود قرار داده است.