اجرای CBR از بروز عوارض معلولیت پیشگیری می کند/همایش CBR در خدابنده برگزار شد+تصاویر

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان در همایش CBRکه در دانشگاه پیام نور قیدار برگزار شد گفت: در بحث پیشگیری از معلولیت با اجرای برنامه های غربالگری در بدو تولد نوزاد و اجرای CBR در مناطق روستایی در واقع از بروز عوارض معلولیت پیشگیری می شود. به گزارش اشراق۲۴،همایش CBR با حضور معاون توانبخشی بهزیستی […]

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان در همایش CBRکه در دانشگاه پیام نور قیدار برگزار شد گفت: در بحث پیشگیری از معلولیت با اجرای برنامه های غربالگری در بدو تولد نوزاد و اجرای CBR در مناطق روستایی در واقع از بروز عوارض معلولیت پیشگیری می شود.
dsc01846

به گزارش اشراق۲۴،همایش CBR با حضور معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان، میرزایی معاون فرماندار شهرستان خدابنده،بیگدلی بخشدار مرکزی،مسئولان ادارات و دهیاران بخش های چهارگانه شهرستان خدابنده در سالن اجتماعات پیام نور قیدار برگزار شد.

میرزائی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان در این همایش اظهار کرد: دو هدف عمده حوزه توانبخشی پیشگیری از معلولیت و توانمند سازی معلولین است.

وی ادامه داد: در بحث پیشگیری از معلولیت با اجرای برنامه های غربالگری در بدو تولد نوزاد و اجرای CBR در مناطق روستایی در واقع از بروز عوارض معلولیت پیشگیری می شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان خدمات مهم در راستای توانمند سازی معلولین را آموزش معلول، خانواده، جامعه ( تخصصی، حرفه ای، مهارت زندگی اجتماعی) پرداخت هزینه تحصیل و پرداخت شهریه دانشگاه، تامین هزینه درمان با پوشش بیمه تکمیلی، تقویت و توسعه مراکز روزانه آموزش و توانبخشی، ارائه آموزش حرفه ای در مراکز شبانه روزی، خدمات تخصصی در منازل در قالب تیم سیار، مناسب سازی، برگزاری برنامه فرهنگی – ورزشی و توجه به اوقات فراغت معلولین، تسهیلات خود اشتغالی و اشتغال زایی عنوان کرد.

این مسئول بهره مندی از تسهیلات و اعتبارات خوب اشتغال را با برنامه ریزی مناسب منطبق بر نیاز جامعه و توانایی و علاقه معلولان را متذکر شد.

میرزائی معاون فرماندار خدابنده نیز در این همایش بابیان اینکه به امیدآنکه شاهد حضور مؤثرتر قشر معلول و جانبازان در جامعه باشیم،اظهارکرد: در بحث توابخشی مبتنی بر جامعه فعالیت های قابل توجهی انجام شده و آنچه که از اجرای این فعالیت ها انتظار داریم توانمندسازی ، کاهش فقر یا افزایش درآمد افراد دارای معلولیت  و خانواده هاشون است که رسیدن به این اهداف مستلزم نیازسنجی توانایی های افراد معلول با در نظر گرفتن اعتبارات موجود و تعیین اولویت توسط کارشناسان است .

وی در ادامه بر رسیدگی به امور سالمندان و حفظ شأن این قشر کم توان و ارائه خدمات، بهداشتی و توانبخشی به آها را مورد تاکید قرار داد و گفت:  ادارات مکلف به برنامه ریزی در این امر هستند و البته این کار مساعدت در اجرای برنامه ها و فعالیت ها را می طلبد.

dsc01838dsc01852dsc01846