اجرای طرح شوق تکریم در خدابنده/ ازدواج، اشتغال و ترویج سبک زندگی مهمترین نیاز جامعه امروز

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: طرح شوق تکریم با هدف ارتباط دوسویه و چهره به چهره مسئولان ارشد اداره کل اوقاف و امور خیریه با مردم اجرا می شود. به گزارش نسیم اشراق،بهزاد شکوری، مدیرروابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: روابط عمومی اوقاف زنجان آماده ی […]

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان گفت: طرح شوق تکریم با هدف ارتباط دوسویه و چهره به چهره مسئولان ارشد اداره کل اوقاف و امور خیریه با مردم اجرا می شود.

به گزارش نسیم اشراق،بهزاد شکوری، مدیرروابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: روابط عمومی اوقاف زنجان آماده ی ارائه ی  مشاوره در راستای  شناسایی نیازهای روز جامعه به خیرین و نیکوکاران زنجانی است.

وی ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد افرادی در جامعه هستند که از نظر مالی غنی و از نظر روحیه و اخلاق، حس نوع دوستی و خیرخواهی در آنها وجود دارد اما برای  انجام کار خیر و انتخاب بهترین نوع کمک به جامعه، نیازمند مشاوره  هستند. از این رو  همشهریان می‌توانند جهت مشاوره و هم‌اندیشی در کارهای خیر به اداره کل اوقاف مراجعه کنند .

مدیر روابط عمومی اوقاف افزود: نیکوکاران زنجانی می‌توانند برای آشنایی بیشتر با فرهنگ وقف، از موقوفات استان بازدید کرده و همچنین برای نمونه  شاهد اجرای صفر تا صد مراحل  نیت واقفان از روی سند وقف نامه باشند .

شکوری افزود: وقف سنت پسندیده ای است که در آن اصل مال حبس شده و از منافع موقوفه در جهت اجرای نیت فرد استفاده می شود؛ وقف  امانتی الهی است که به اداره اوقاف سپرده شده و در نتیجه با دقت و نظارت بالا در جهت اجرای نیت خیران گام برمی‌داریم.

وی دربارهای  نیازهای روز جامعه  گفت: با توجه به گذر زمان و تغییر در سبک زندگی، طبیعی است که نیاز های جدیدی در جامعه پیدا شود و ازدواج، اشتغال و ترویج سبک زندگی اسلامی و ارتقای جایگاه قران در زندگی از مهمترین نیازهای جامعه است.

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از جنبه های  زیبای وقف این است که فرد خیر میتواند منافع یک موقوفه را به نسبت مختلف برای اجرای چند نیت خیر در نظر بگیرد و مراحل این نیت، سالیان متمادی تحت نظارت مستقیم و دقیق کارشناسان اوقاف اجرا می شود.

به گفته شکوری، ازدواج، توجه به جایگاه قران در زندگی و  ترویج سبک زندگی اسلامی و اشتغالزایی و  کمک به اشتغال جوانان از مهمترین نیازهای روز جامعه هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در مورد طرح شوق تکریم  گفت: با هدف ارتباط دوسویه و چهره به چهره مسئولان ارشد اداره کل اوقاف با مردم استان، طرح شوق تکریم توسط روابط عمومی اوقاف اجرا می شود.

با توجه به موقوفه بودن شهرستان خدابنده، این طرح در راستای تعامل بیشتر و بررسی مشکلات مردم با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این شهرستان برگزار شد که در آینده  نیز دیدار های مردمی در قالب طرح  شوق تکریم ادامه خواهد داشت.