ابداع دانش آموز خدابنده ای به مرحله کشوری راه یافت/تغدیه ماهی ها با کنترل از راه دور

طرح ابداعی زهرا رمضانی دانش آموز کلاس پنجم دبستان ۱۵ خرداد شهر قیدار با عنوان تغذیه هوشمند ماهی ها ضمن کسب رتبه اول استان زنجان به مرحله کشوری راه یافت. به گزارش اشراق۲۴،طرح ابداعی زهرا رمضانی دانش آموز کلاس پنجم دبستان ۱۵ خرداد شهر قیدار با عنوان تغذیه هوشمند ماهی ها ضمن کسب رتبه اول […]

IMGطرح ابداعی زهرا رمضانی دانش آموز کلاس پنجم دبستان ۱۵ خرداد شهر قیدار با عنوان تغذیه هوشمند ماهی ها ضمن کسب رتبه اول استان زنجان به مرحله کشوری راه یافت.

به گزارش اشراق۲۴،طرح ابداعی زهرا رمضانی دانش آموز کلاس پنجم دبستان ۱۵ خرداد شهر قیدار با عنوان تغذیه هوشمند ماهی ها ضمن کسب رتبه اول استان زنجان به مرحله کشوری راه یافت.

این طرح که رستوران متحرک ماهی ها نام دارد و توسط آن تغدیه ماهی ها با کنترل از راه دور و قایقی متحرک انجام می گیرد در جشنواره جابربن حیان ارائه و مراحل طراحی و ساخت آن توسط دانش آموز مقطع ابتدائی شهرستان خدابنده انجام شده است.

مبدع کوچک خدابنده ای در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: تک سلولیهای گیاهی غذای خیلی خوبی برای موجودات زنده آبزی هستند و در طبیعت فیتوپلانکتنها، زئوپلانکتنها و آنفوزئرها مورد استفاده موجودات زنده جانوری دیگر قرار می گیرند و ماهیها هم از آنها تغذیه می کنند.

وی افزود: یکی از آن موجودات جانوری آبزی دافنیها هستند که معمولاً در فصل بهار و تابستان به مقدار فراوان در اکثر آبگیرهای طبیعی یافت می شوند و با صید کردن دافنیها و دیگر موجودات جانوری آبزی مانند لاور پشه و … از طبیعت می توانید آنها را به آکواریم وارد کنید و در اختیار ماهیها قرار دهید.

رمضانی ادامه داد: چنانچه هیچکدام از غذاهای زنده را در دسترس نداشتید می توانید از دل گاو یا گوسفند استفاده کنید، بهتر است در شبانه روز در دو نوبت صبح و عصر به ماهیها غذا بدهید. فراموش نکنید! در هر دفعه که به ماهیها غذا می دهید باید حداکثر بعد از یک دقیقه تمام غذایی که در آکواریم ریخته اید توسط ماهیها خورده شود و هیچ اثری از آن باقی نماند.

وی افزود: اگرغذا زیادتر از مصرف ماهیها داخل آکواریم بریزید باعث فساد و آلودگی آب آکواریم خواهد شد و محل مناسب برای رشد انواع میکروبها، قارچها،ویروسها و انگلها را فراهم می آورد و خیلی زود ماهیها را مبتلا و بیمار می سازد.

رمضانی ادامه داد: وجود ماهیهای لجن خوار همانند کریدوراسها و انواع ماهیهای کت فیش و یا گربه ماهی در آکواریم به خوردن غذاهای اضافی کمک می کنند و باعث تمیز شدن آکواریم خواهند شد و اسفناج اسفناج سرشار از ویتامینها و دارای آهن فراوان است. و مقدار خیلی کم اسفناج برای رشد ماهیها ضرروی و واجب است.