آمادگی صادرات ۴۰ هزار تن سیب‌زمینی از خدابنده به خارج از کشور/ امسال ۱۴۰ هزار تن سیب‌زمینی از مزارع خدابنده برداشت شد

مدیر امور زراعت شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در سال جاری ۳ هزارو ۵۰۰ هکتار از شهرستان خدابنده زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته بود، گفت: میزان تولید محصول از سطح مذکور ۱۴۰ هزار تن بوده که ۳۰ هزار تن از آن اختصاص به تولید غده بذری دارد. به گزارش نسیم اشراق به نقل از […]

مدیر امور زراعت شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در سال جاری ۳ هزارو ۵۰۰ هکتار از شهرستان خدابنده زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته بود، گفت: میزان تولید محصول از سطح مذکور ۱۴۰ هزار تن بوده که ۳۰ هزار تن از آن اختصاص به تولید غده بذری دارد.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از موج رسا مهرداد شفیعی با اشاره به اینکه شهرستان خدابنده جزو قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان و کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: این شهرستان در تولید سیب‌زمینی در کشور سرآمد است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۳ هزارو ۵۰۰ هکتار از شهرستان خدابنده زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته بود، افزود: میزان تولید محصول از سطح مذکور ۱۴۰ هزار تن می‌باشد که ۳۰ هزار تن از آن اختصاص به تولید غده بذری دارد.

مدیر امور زراعت شهرستان خدابنده با بیان اینکه سالانه ارقام مختلف سیب‌زمینی در سطح شهرستان خدابنده کشت می‌شود گفت: از جمله ارقام مورد کشت در شهرستان جلی، بامبا، آگریا، پانامرا، کلومبا، میلوا هستند.

وی با بیان اینکه فعلا در خصوص صادرات محصول سیب زمینی دستوری به استان ابلاغ نشده است، عنوان کرد: سالانه در حدود ۴۰ هزار تن سیب زمینی از شهرستان خدابنده صادر می‌شود و اگر امسال نیز تصمیم کشوری برای صادرات وجود داشته باشد شهرستان خدابنده قادر به صادرات بیش از ۴۰ هزار تن سیب زمینی خواهد بود.

شفیعی با اشاره به اینکه غده بذری سیب‌زمینی به اردبیل، گلستان، اصفهان، همدان، شیراز، گرگان و کرمانشاه ارسال می‌شود، تصریح کرد: در بحث خوراک نیز تبریز، اردبیل، قزوین و زنجان بیشترین استفاده کننده سیب‌زمینی شهرستان خدابنده هستند.