آشنائی با اولین کودک حافظ کل قرآن کریم استان زنجان+تصاویر

فاطمه زنگنه، اولین کودک حافظ کل قرآن کریم در استان زنجان است که در شهر گرماب هرستان خدابنده زندگی می کند و همزمان با عید مبعث، دوره حفظ کل آیات نورانی قرآن کریم را با موفقیت به اتمام رساند.به گزارش اشراق24،حفظ آیات نورانی قرآن کریم در سنین کودکی، جز با تلاش و پیگیری والدین و […]

فاطمه زنگنه، اولین کودک حافظ کل قرآن کریم در استان زنجان است که در شهر گرماب هرستان خدابنده زندگی می کند و همزمان با عید مبعث، دوره حفظ کل آیات نورانی قرآن کریم را با موفقیت به اتمام رساند.به گزارش اشراق24،حفظ آیات نورانی قرآن کریم در سنین کودکی، جز با تلاش و پیگیری والدین و دلسوزی مربیان امکان‌پذیر نیست.
عید مبعث امسال نیز تلاش‌های پدر و مادر فاطمه در کنار آموزش مربی‌ قرآنی‌اش در جامعة‌القرآن خدابنده به ثمر نشست و فاطمه اولین دختر نوجوان حافظ کل قرآن در سطح استان زنجان شد.

فاطمه زنگنه به همراه خانواده اش و خانم محمدی،مدیر موسسه جامعة القرآن و مربی اش در دفتر خبری اشراق24 حضور یافت و همگی درباره حافظ شدن وی مطالبی را بیان کردند.

DSCN6681 شهین‌دخت نادری، مادر فاطمه، با بیان اینکه این بهترین عیدی بود که در روز مبعث گرفته است، اظهار کرد: خیلی خوشحالم از اینکه فاطمه توانست حافظ کل قرآن شود.
وی افزود: از همان دوران کودکی که متوجه استعداد فاطمه شدم، سوره‌های جزء ۳۰ را در خانه به او آموزش می‌دادم و بعد از اینکه متوجه برگزاری دوره‌های حفظ برای کودکان در جامعة‌القرآن خدابنده شدم، با موافقت پدرش، فاطمه را برای شرکت در این دوره‌ها به خدابنده می‌بردیم.
این پدر و مادر اهل گرماب، دوری راه و سختی‌های آن را هر هفته به جان می‌خریدند تا دختر خردسالشان بتواند در دوره‌های حفظ شرکت کند و هر هفته مسیر ۵۰ کیلومتری گرماب تا خدابنده را در سرما و گرما طی می‌کردند.

DSCN6679
مادر فاطمه که پسر یک‌ونیم ساله‌اش، امیرمهدی را در آغوش گرفته است، گفت: قطعاً وقتی امیرمهدی بزرگ‌تر شد با او هم حفظ سوره‌های کوچک را تمرین می‌کنم ولی این تمرین‌ها تا جائی خواهد بود که خودش علاقه داشته باشد و همانطور که در راستای آموزش و حفظ فاطمه هیچ اجباری از سوی من و پدرش وجود نداشت و او به میل خودش این راه را ادامه داد و ما فقط حامی او بودیم، برای پسرم هم در صورت علاقه خودش، حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.
وقتی می‌خواهم صحبتم را با فاطمه آغاز کنم، اول چادر خود را مرتب می‌کند و برق شادی را می‌توان به وضوح در چشم‌های معصوم کودکانه‌ا‌ش دید.
فاطمه می‌گوید:خیلی خوشحالم از اینکه بالاخره توانستم حافظ کل قرآن شوم چون از همان روزهای اول که آیات قرآن را حفظ می‌کردم همیشه دوست داشتم همه این آیات را از حفظ باشم.
وی با بیان اینکه می‌خواهد استاد دانشگاه و دندانپزشک شود، گفت: «دوس دارم بازی کنم و با دوستام باشم، ولی تا تکالیف حفظم رو انجام ندم نمی‌تونم برم و بازی کنم».
مادر فاطمه با مغتنم شمردن وقت، از مدیر جامعة‌القرآن خدابنده تشکر کرد و گفت:‌ اگر پیگیری دلسوزانه خانم محمدی نبود، شاید فاطمه هنوز موفق به طی این مسیر نشده بود، چون وقت و بی‌وقت، و آن روزهائی که نمی‌توانستیم فاطمه را به صورت حضوری به کلاس برسانیم، خانم محمدی تلفنی از فاطمه درس آن روز را می‌پرسید و رفع اشکال می‌کرد.

DSCN6676
در همین رابطه لیلا محمدی، مدیر مؤسسه جامعة‌القرآن خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق24 بر لزوم پیگیری مربیان اشاره کرد و گفت:‌ پیگیری از آنچه قرآن‌آموزان فرا می‌گیرند بسیار ضروری است زیرا این کار موجب تحکیم آموخته‌های قرآن‌آموزان می‌شود.
محمدی با اشاره به اینکه یک مربی خوب، خود را محدود به چهارچوب کلاس نمی‌کند، تأکید کرد:‌ در دسترس بودن مربی و اینکه با توجه به زمان و وقتی که دارد،بسیار حائز اهمیت است.

پاسخگوی سؤالات قرآن‌آموزان باشد می‌تواند انگیزه خوبی برای ادامه مسیر قرآن‌آموزان برای فراگیری و انس هرچه بیشتر با کلام وحی شود.