بیمارستان 220 تخت خوابی پیامبر اعظم خدابنده در انتظار تامین منابع ملی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده گفت: بیمارستان در حال احداث 220 تخت خوابی پیامبر اعظم خدابنده نیازمند توجهات ویژه و پیگیری‌های موثر از سوی مسئولین و هم چنین تامین اعتبارات لازم است.

میثم معینیان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان خاطر نشان کرد: بیمارستان در حال احداث 220 تخت خوابی پیامبر اعظم خدابنده نیازمند توجهات ویژه و پیگیری‌های موثر از سوی مسئولین و هم چنین تامین اعتبارات لازم است.

وی افزود: بیمارستان جدید هزینه‌های زیادی دارد و نیازمند تامین منابع ملی است و و کمک خیرین را می‌طلبد و ما بر آنیم پیگیری‌های لازم را در سفر آینده دولت به مرکز استان زنجان که به زودی انجام خواهد شد داشته باشیم تا مطالبات دیرینه مردم را محقق سازیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده در ادامه به مشکلاتی در حوزه توزیع شیر خشک اشاره کرد و گفت: شرکتهای تولیدی شیر خشک دچار برخی مشکلات در تولید این محصول هستند و این امر باعث شده سهمیه بندی صورت گیرد اما در حال حاضر وضعیت شیر خشک بهتر شده ولی نرمال نیست.

این مسئول اشاره ای به وضعیت موجود بیمارستان امیرالمومنین(ع)قیدار کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیریها و اقدامات لازم توانستیم دستگاه آندوسکوپی که یکی از نیازهای اساسی این بیمارستان بود تهیه و در اختیار این حوزه قرار دهیم و مبلغ این دستگاه حدود 2 میلیارد و 100میلیون تومان است.

معینیان به وضعیت خدمات اورژانس نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 13 پایگاه اورژانس در شهرستان خدابنده مستقر و به ارائه خدمات مشغول هستند و پیگیر نوسان ناوگان آمبولانس ها هستیم.

این مقام مسئول به برگزاری کارگاهای آموزشی و کمیته ای برای گروهای هدف در رابطه با بهداشتی و درمانی،پیشگیری از بیماریها اشاره کرد و در خصوص بیماری‌های رایج سرماخوردگی که در حال حاضر بیشتر افراددرگیر آن هستند گفت: تعداد 199 نفر بستری داشتیم که از این تعداد 27 نفر آنها کرونا ثبت شد و تا الان غربالگری همه گروها صد در صد محقق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده به مشکلات کم بودن پزشک در حوزه درمان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان تا حدودی زیادی توانستیم کمبود پزشک را جبران کنیم.

وی ضمن تشکر از شهرداری‌های گرماب و سجاس به خاطر ایجاد پد بالگرد که باعث سرعت بخشیدن به امداد و نجات توسط بالگرد شده است به پروژه‌های در دست اقدام و هم چنین طرح‌های مورد افتتاح علی‌الخصوص دستگاه آندوسکوپی توسط سفر هیت دولت اشاره کرد و افزود:برنامه‌هایی در خصوص قانون جوانی جمعیت طرح نفس در حمایت از فرزندان سالم از سقط توسط پرسنل شبکه بهداشت و درمان خدابنده انجام شده است و روند اجرای این برنامه‌هاخوب ارزیابی می‌شود.